FilmFan Overige activiteiten Bestuur Het filmeducatieprogramma FilmFan werd in 1997 door NFC Marketing geadopteerd en uitgevoerd in samen werking met Kunstweb, het centrum dat fungeerde als coördinerend centrum van kunstzinnige instellingen. In de periode van 12 maart tot en met 25 april bracht FilmFan 80.000 leerlingen uit het basis onderwijs en het voortgezet onderwijs klassikaal naar de bioscoop. Dit gebeurde in 19 steden in ons land. Zowel vooraf als achteraf werd aan de hand van speciaal lesmateriaal over de film gesproken. De films die voor FilmFan '97 werden geselecteerd waren: "Babe", "De Indiaan In De Kast", "The Secret Garden", "Do The Right Thing" en "Delicatessen". attenderen op het festival dat in Utrecht plaatsvond. Daarnaast stond de NFC Contactdag voor een groot deel in het teken van de Nederlandse film. Met Film Festival On Tour werden enkele Nederlandse films, waaronder "Antonia", "Zusje" en "De Nieuwe Moeder", opnieuw in roulatie gebracht. Dit gebeurde op vier zondagochtenden in september. Het Nederlandse publiek betaalde voor deze voorstellingen slechts f 1,-. De opbrengst van deze actie ging naar Stichting Bio-Kinder- revalidatie. In '97 verscheen de nieuwe naam- en adresgids van de NFC. De uiteindelijke opvolger van het oude, bekende "rode boekje" werd uitgevoerd in NFC huisstijl. Uit praktische overwegingen Rondom Valentijnsdag werd door NFC Marketing een actiedag georganiseerd in samenwerking met ETOS. ledere klant die in de periode van 8 t/m 13 februari bij een van de 300 ETOS filialen meer dan f 10,- besteedde kreeg een filmticket dat alleen op vrijdag 14 februari 2 bioscoopkaartjes voor de prijs van 1 waard was. De actie leverde uiteindelijk circa 80.000 bezoekers op. In samenwerking met het Nederlands Film Festival werd er ten tijde van het festival invulling gegeven aan drie activiteiten rondom de Nederlandse film. Met Film Festival Nationaal werd m.b.v. promotiemateriaal getracht de bioscoopbezoeker in Nederland te lüetro werd gekozen voor een losbladig systeem. Aan de NAW-gegevens werd na het verschijnen van het NFC Jaarverslag 1996 ook een handig statistisch jaarboek over 1996 toegevoegd. Met het ontwikkelen van meer en meer consumentgerichte marketing activiteiten werd ook de behoefte aan profielgegevens van de bioscoop bezoeker groter. Dit leidde er uiteindelijk toe dat NFC Onderzoek de opdracht werd gegeven om in samenwerking met een onderzoeks bureau een continu profielonderzoek te starten. NFC Onderzoek voerde ten behoeve van projectevaluaties ook enkele andere onderzoeken uit, waaronder die van de Nationale Bioscoopdag en de 2 voori zomer- actie (zie ook verslag NFC Onderzoek). Door het bestuur werd in '97 meerdere malen gesproken over professionali sering van de stichting. De werkdruk die bij de bestuursleden ontstond als gevolg van het toenemen van zowel het aantal activiteiten als de omvang van bestaande activiteiten deed de behoefte aan een Marketing Manager groeien. Bovendien groeide het besef dat NFC Marketing als aanspreekpunt voor het bedrijfsleven pas aan de vooravond van haar groeimogelijk heden stond. De professionalisering kreeg concreet handen en voeten toen aan het einde van '97 het besluit werd genomen de heer L. Berings m.i.v. 1 januari '98 aan te stellen als parttime Marketing Manager. Het bestuur bestond aan het einde van het verslagjaar uit W. van Dommelen, voorzitter, D. de Lille, vice-voorzitter, 0. Nooy, penningmeester, mw. Mr. M. Cosijn, mw. P. Buenting, mw. Drs M.L. Wolff, mw. E. Veneman, mw. E. Kollmann, mw. C. Vogelenzang, mw. D. Bouhuisen, R. van der Meulen, drs. G. Bunnik. Het secretariaat bestond uit mw. K. Heitlager en drs. J.B. Huijsdens, secretaris. Het Dagelijks Bestuur bestond uit W. van Dommelen, voorzitter, D. de Lille, vice-voorzitter, O. Nooy, penningmeester, mw. Mr. M. Cosijn, mw. P. Buenting.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1997 | | pagina 19