NFC Onderzoek 20 Onderzoeken evaluaties Rapporten afgerond onderzoek Lopend onderzoek De Stichting voor Onderzoek ten behoeve van de Filmvertoning (NFC Onderzoek) bestaat nu vijfjaar. In de beginfase moest zij zich in- en extern positioneren. Het beroep dat thans door universiteiten, overheid, aanverwante bedrijven en uiteraard de NFC zelf op de Stichting wordt gedaan is groot en stemt tot voldoening. In het verslagjaar zijn de volgende onderzoeken en evaluaties door NFC Onderzoek gerealiseerd: titel: Belbios Nu, Belbios Op Naar 2000; een rapport over de stand van zaken aangaande de Belbios vraagstelling: hoe bekend is de Belbios bij de Nederlandse bioscoop bezoeker en wat is de waardering onder de gebruikers van de Belbios voor het informatie- en het reserveringssysteem? methode: telefonische enquête onder bevolking (15 jaar en ouder) auteur: J.E. Reitsma, student Klantenmanagement (post-HBO); afstudeeropdracht datum: januari 1997 opdrachtgever: NFC Marketing titel: 50+ In de Bioscoop; een onderzoek naar bioscoopbezoek van 50-plussers in Nederland vraagstelling: hoe ziet het bestaande en potentiële oudere publiek van de Nederlandse bioscopen eruit en hoe kan het bioscoopbezoek van 50-plussers worden gestimuleerd? methode: telefonische enquête onder bevolking (50 jaar en ouder) auteur: H.M. van Onna, studente Massacommunicatie (WO); doctoraal scriptie (revisie J. Ott, NFC Onderzoek) datum: maart 1997 (revisie juni 1997) opdrachtgever: NFC Marketing titel: Interne Marketing van Onderzoek; een onderzoek ten behoeve van de interne marketing van onderzoek binnen de NFC vraagstelling: hoe ervaren en beoordelen de leden van de NFC reeds verricht onderzoek en de communicatie daarvan en wat zijn hun wensen ten aanzien van toe komstig onderzoek? methode: schriftelijke enquête onder de leden van de NFC auteur: E. Doorenspleet, student Communicatiewetenschap (WO); doctoraalscriptie datum: april 1997 opdrachtgever: NFC Onderzoek titel: Evaluatie Actiedagen 1996-1997 vraagstelling: hoe zag het publiek van de actiedagen (5 dec, 31 dec. en 1 jan.) eruit, in hoeverre is de actie geslaagd en hoe kan de actie worden verbeterd? methode: publieks- en bedrijfsleiders enquête auteurs: R. Hopkoper, J. Koot, S. Lagerweij, F. Verkroost, studentes HEAO; stage opdracht datum: april 1997 opdrachtgever: NFC Marketing titel: Evaluatie Etos-Valentijnsdagactie; 14 februari 1997 vraagstelling: in hoeverre verschilde het 'actiepubliek' van de reguliere bezoekers, in hoeverre is de actie geslaagd en hoe kan een dergelijke actie worden verbeterd? methode: publieks- en bedrijfsleiders enquête auteurs: R. Hopkoper, J. Koot, S. Lagerweij, F. Verkroost, studentes HEAO; stage opdracht (revisie J. Ott, NFC Onderzoek) datum: mei 1997 (revisie) opdrachtgever: NFC Marketing titel: Evaluatie Nationale Bioscoopdag; woensdag 23 april 1997 vraagstelling: hoe zag het publiek op de Bioscoopdag eruit, in hoeverre zijn de Bioscoopdag en de Verkiezing van de Beste Bioscoopfilm van 1996 geslaagd en waar zijn verbeteringen mogelijk? methode: publieks- en bedrijfsleiders enquête auteurs: J. Ott (NFC Onderzoek), R. Hopkoper, studente HEAO; stage opdracht datum: juni 1997 opdrachtgever: NFC Marketing titel: Evaluatie 2 voor 1 Actie i.s.m. Shell; juni 1997 vraagstelling: hoeveel bezoekers hebben deelgenomen aan de actie, waarin verschilt het 'actiepubliek' van de reguliere bezoekers, in hoeverre is de actie geslaagd en hoe kan een dergelijke actie worden verbeterd? methode: vergelijking recettecijfers met die van voorgaande jaren, analyse bezoekcijfers van de concerns, publieks- en bedrijfsleidersenquête auteurs: J. Ott (NFC Onderzoek), R. Hopkoper, studente HEAO; stage opdracht datum: juli 1997 opdrachtgever: NFC Marketing titel: Evaluatie Actieweek Nationale Bioscoopbon; november 1997 vraagstelling: in hoeverre is de actieweek geslaagd en in hoeverre is het publiek vertrouwd met het fenomeen Bioscoopbon? methode: analyse bezoek- en recette cijfers, publieks- en bedrijfsleiders enquête auteur: J. Ott (NFC Onderzoek) datum: december 1997 opdrachtgever: NFC Marketing PUBLIEKSONDERZOEK T.B.V. WINDOWBELEID Aan de hand van een publieksenquête zal worden getracht o.a. de volgende

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1997 | | pagina 22