1 1 g 1 verkoop bioscoopbonnen 1997-1998 3.000.000 2.500.000 2.000.000 1.500.000 1.000.000 500.000 b Ed Ëi Ëj ej K3 f-n en Om te inventariseren hoe het door de stichting gevoerde beleid wordt gewaardeerd bij bioscoopexploitanten ais in opdracht van het bestuur een onderzoek uitgevoerd door een studente van de Hogere Europese Beroepen Opleiding onder een twaalftal bioscoopexploitanten. De voor het bestuur meest verrassende uitkomst van het onderzoek was dat verschillende bioscoopexploitanten het nut van promotie van de bon niet altijd inzagen, omdat zij meenden dat "de bioscoopbon zichzelf wel verkoopt". Deze constatering was voor het bestuur reden om opnieuw de kracht van de bioscoopbon als generator van extra bioscoopbezoek voor het voetlicht te brengen. Besloten werd dan ook om het onderzoek naar de waarde van de bon voor de bedrijfstak, van enkele jaren terug, te herhalen zodat alle betrokkenen aan de hand van actuele cijfers kunnen worden gewezen op de meerwaarde van de verkoop van bioscoopbonnen en de bijdrage die ook lokale promotie hieraan kan geven. Dit onderzoek zal in 1999 gaan plaatsvinden. De samenstelling van het bestuur kende geen wijzigingen. Aan het einde van het verslagjaar was de samenstelling als volgt: W.H.H. Ruyters, voorzitter, A.T. Abeln, penningmeester en W. van Dommelen. Als secretaris fungeerde F.J.M, van der Putte. Op het gebied van Marketing Communicatie en management werd het bestuur ondersteund door Outatime Consultancy. .andeel omzet Ilationale Bioscoopbon in van de bruto-recette 6, 5,00^ 4,00% 3,00% 2,00% 1,00% 0,00% FCEK Omzet 1998 naar aandelen in 4 concerns onafhankelijken b-to-b VVV

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1998 | | pagina 13