15 Academy Awards Extern Business to Busines; Cinema Expo .and Film Hieuw: llmSportSpektakel Tijdens het verslagjaar werd voor de eerste keer groter uitgepakt rondom de Academy Awards. Naast posters en Oscar-informatie werden er ook speciale Oscar-standees geproduceerd die bioscopen samen met het andere materiaal konden gebruiken ter ondersteuning van Oscarperiode. Veel bioscopen bestelden het materiaal bij NFC Marketing en bewezen daarmee de groeiende belangstelling voor het fenomeen Oscar. Tijdens de Europese bioscoopbeurs Cinema Expo organiseerde NFC Marketing voor de tweede keer een speciale bijeenkomst voor brancheorganisaties. In aanwezigheid van vertegenwoordigers van organisaties uit onder andere België, Spanje, Noorwegen, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk werd er informatie uitgewisseld over acties en promoties die op nationaal niveau in de verschillende landen worden georganiseerd. De bijeenkomst bleek dusdanig informatief dat de intentie werd uitgesproken deze te herhalen. Op vrijdag 13 november werd er in de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein voor het eerst een "zwarte dag voor marketing Nederland" georganiseerd. De Stichting Nationale Bioscoopbon, CineView Advertising, RMB Nederland en NFC Marketing boden marketeers, reclamebureaus, mediabureaus, (potentiële) adverteerders en partners gezamenlijk een marketingdag aan. Aan de hand van presentaties werd het publiek verteld welke mogelijkheden de bioscoop als reclamemedium biedt. Onder het motto "wij kennen uw publiek" werd verteld welk publiek men via de bioscoop kan bereiken. In het najaar van '98 werd besloten om de ondersteuning voor het zelfstandig uitgegeven vakblad Holland Film Nieuws op te voeren. Fedja van Huêt en Victor Löw, hoofdrolspelers uit 'Karakter', gaven op 10 maart in het Amsterdamse City Theater het officiële startschot voor het nationale i'ilmeducatieprogramma PilmFan. Het blad onderging een restyling, zowel wat betreft inhoud als vormgeving. Daarnaast werd de oplage fors verhoogd om het magazine persoonsgericht te kunnen versturen naar alle medewerkers van onder andere bioscopen en filmtheaters aangesloten bij de NVB. In november 1998 verscheen het nieuwe vormgegeven 25e nummer van Holland Film Nieuws. Op 7 augustus vond het FilmSportSpektakel plaats. Deze sportdag van het film- en bioscoopbedrijf werd georganiseerd door het comité bestaande uit P. Buenting, K. Dilweg en j. Goderie in samenwerking met NFC Marketing. Zo'n 300 bedrijfsgenoten spanden zich tijdens de dag op sportief gebied in om in aanmerking te kunnen komen voor de titel FilmSportSpektakelkampioen 1998. Deze titel ging uiteindelijk naar R. Zwanziger van 't Saentje in Zaandam. Voor de eerste keer werd er een speciaal NFC Marketing spel georganiseerd. Dit 'levende ganzenbordenspel' had tot doel de kennis van bedrijfsgenoten te testen op het gebied van NFC Marketing.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1998 | | pagina 16