NFC Marketing 16 Nationale Bioscoopdagen 1999 en de Verkiezing Beste Bioscoopfilm In tegenstelling tot voorgaande jaren vonden er in 1999 twee Nationale Bioscoopdagen plaats, en wel op dinsdag 20 en woensdag 21 april. Deze twee dagen trokken in totaal een recordaantal van 200.000 bioscoopbezoekers. Die betaalden voor een entreebewijs f 7,50 en ontvingen gratis een Nationale Bioscoopbon van f 2,50. Vrumona met het merk Schweppes sponsorde de Nationale Bioscoopdagen. Het besluit om het evenement uit te breiden is ingegeven door klachten in voorgaande jaren. Die betroffen de extreme drukte tijdens de Bioscoopdag en de komst van minder serieus publiek. De klachten zijn ondervangen door een verhoging van de ticketprijs met f 2,50 en het organiseren van een tweede Bioscoopdag. De Bioscoopdagen werden voorafgegaan door de Verkiezing van de Beste Bioscoopfilm, in samenwerking met de BelBios en de stichting Bio-Kinderrevalidatie. Het publiek riep 'Titanic' uit tot de Beste Bioscoopfilm van 1999. 2-voor-i actie Tijdens de zomerperiode vond opnieuw een natio nale 2-voor-i actie plaats. Circa 330.000 mensen maakten gebruik van deze actie, die werd uitge voerd in samenwerking met Esso. In totaal zijn zo'n 165.000 vrijkaarten uitgegeven. Klanten van Esso ontvingen van 1 mei tot en met 20 juni een voucher. Van 1 juni tot en met 30 juni waren twee vouchers goed voor twee bioscoop kaartjes voor de prijs van één. Dit gold bij alle bioscopen en filmtheaters aangesloten bij de NVB. Het resultaat bleef achter bij dat van de nationale 2-voor-i actie van 1998. Toen maakten ruim 890.000 mensen er gebruik van. Easy Blue actie De actie met de Postbank waarbij nieuwe rekening houders van Easy Blue (twaalf- tot achttien-jarigen) vier gratis Easy Blue bioscoopvouchers ontvangen, werd gecontinueerd. Van maandag tot en met donderdag leveren de vouchers op vertoon van de bijbehorende giropas een gratis bioscoopkaartje op. Filmeducatie: Filmfan Het succesvolle filmeducatieprogramma FilmFan, een samenwerkingsproject van NFC Marketing en Kunstweb/Film Educatie Nederland, bereikte in 1999 opnieuw meer scholieren dan in de voorgaan de jaren. Meer dan 120.000 leerlingen van het pri mair en voortgezet onderwijs gingen in schooltijd René Mioch en Monique van de Ven signeren een poster tijdens de opening van Gotcha! in Weert

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1999 | | pagina 16