Stichting Nationale Bioscoopbon Promotie Om de bon onder de aandacht van het bioscoop publiek te brengen, werd er nieuw promotiemate riaal ontwikkeld in de vorm van posters, plafond- hangers, toonbankdisplays en een spandoek. Dit materiaal werd kosteloos aan alle bioscopen beschikbaar gesteld. Door een gedoseerde toezen ding, op van te voren vastgestelde en aangekon digde momenten, werd geprobeerd bioscopen bewust te maken van de noodzaak promotiemate riaal tijdig te vervangen. Een aantal posters was dan ook specifiek gericht op een thema, gekoppeld aan 'geschenkmomenten'. In samenwerking met studenten van de Film academie kon een aantal aansprekende 35mm commercials worden geproduceerd, die een volledig roulement kregen in alle bioscopen. Naast de point of sale ondersteuning werd intensief samengewerkt met verschillende media: televisie (o.a. Telekids op RTL 4, de Rabo top 50 op Net 5), radio (o.a. Radio 538, Sky radio, Tros en Avro), programmabladen (Avro-bode, KRO Studio en Microgids), Boomerang kaarten, de Uitagenda's en Spits!. De reeds vorig jaar ingezette koers, werd hiermee verder doorgezet. De special edition bioscoopbonnen: James Bond "The World is Not Enough" en "End of Days" bleken zeer succesvol. Beide oplagen (respectievelijk 35.000 en 25.000) waren in enkele weken uitver kocht. Het was verheugend te constateren dat de film distributeurs van deze films, UIP en RVC, de special edition bonnen in hun publiciteits campagne meenamen. De vorig jaar uitgesproken wens dat de film verhuurders meer werk zouden maken van de ondersteuning van de bon werd eindelijk beloond en verdiend voor de komende jaren zeker navolging. Wat helaas geen vervolg kreeg was de zgn. MaDiWoDo-bon. Hoewel verschillende bedrijven interesse toonden in het concept, bleek het in overleg met de NVB en de NVF vastgestelde mini mum van 50.000 stuks, voor de potentiële partners een maatje te groot. Besloten werd dan ook in overleg met beide verenigingen te treden om dit aantal terug te brengen, zodat de drempel voor bedrijven lager zou worden. De samenstelling van het bestuur bleef ongewijzigd: W.H.H. Ruyters voorzitter A.T. Abeln penningmeester W. van Dommelen Als secretaris fungeerde F.J.M, van der Putte. Op het gebied van Marketing Communicatie en management werd het bestuur ondersteund door Outatime Consultancy. Omzet aandelen 1999 in concerns b-t-b onafhankelijken VW's

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 1999 | | pagina 19