.^^^52^^ ^TCLUB NATIONALE BIOSCOOPBON ~»s2SZz&Z~~ 'Het marktaandeel van de zakelijke markt is gestegen van 9% naar meer dan 15%!' Koopsereen Nationale BioscooDbon e„n,aakkansopexc|||s. >^0p00n Premierekaarten en »l,v -o ■tknna Irau cadeau»n' De Nationale Bioscoopbon kijkt terug op een fantastisch jaar! Met een aanzienlijke omzetstijging van meer dan 18,5% en 1,3 miljoen verkochte bonnen is de Nationale Bioscoopbon niet meer weg te denken uit onze branche. En gelukkig maar want de Nationale Bioscoopbon draagt in be langrijke mate bij tot het positieve resultaat van recette en buf fetopbrengsten! De stijging werd onder andere veroorzaakt door de groei van de website www.bioscoopbon.nl, TNT Postkantoren en de zakelijke markt. Daarnaast was de bon goed zichtbaar bij alle outlets en in de media, met onder andere een grote tv- campagne in samenwerking met distributeur Warner Bros. Pictures ter promotie van de special edition van Harry Potter and 'The Deathly Hallows - Part 1. Het marktaandeel van de zakelijke markt is gestegen van 9% naar meer dan 15%! Het positieve boxofficeresultaat en een groot aantal zeer succesvolle releases lijken het bedrijfsleven te hebben wakker geschud. Met welk ander product dan de Nationale Bioscoopbon kun je jong en oud in heel Nederland laten genieten van het fantastische product bioscoopfilm! Was het marktaandeel van bioscopen en outlets vorig jaar nage noeg gelijk, in 2010 zijn beiden iets gedaald. Echter, het ver schil tussen de outlets (44%) en de bioscopen (38%) is groter geworden. Online kunnen we nog verder groeien door de website www. bioscoopbon.nl verder te optimaliseren. Daarnaast gaan we het voor de zakelijke markt mogelijk maken om gemakkelijk en snel online te bestellen. Naast de gebruikelijke commer ciële activiteiten bij onze outletpartners en intensivering van de samenwerking met filmdistributeurs gaan we ons in 2011 vooral richten op nieuwe activiteiten. Momenteel zijn we druk bezig met de ontwikkeling van een socialmediastrategie met als doel vrienden te maken, fans te creëren en te behouden en een langdurige relatie met ze aan te gaan. Daarnaast zullen we in 2011 een nieuwe 2D- en 3D- bioscoopcommercial produceren die hopelijk eind mei in pre mière gaat in de bioscoop en het filmtheater. Afgelopen jaar heeft de NVB zich ook georiënteerd op de markt van de plastic giftcard. Met de introductie van een gift- card denken wij nieuwe verkooppunten te kunnen creëren voor de Nationale Bioscoopbon. Dit jaar wordt er een bu sinessplan ontwikkeld waarmee we in 2012 een uitrol willen realiseren bij bioscopen, filmtheaters en outlets. Komend jaar staat dus duidelijk in het teken van de vernieuwing! Brenda Weisz Blanchetta Marketingmanager Nationale Bioscoopbon Brenda Weisz Blanchetta, Marketingmanager Nationale Bioscoopbon "«"«wnSASKIANOort .en 5tó«0°Pb0P'r lende1 ,niv. t>c'"- nate.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2010 | | pagina 36