46 Triofilm Herman Wassenaar's Filmproductie Joop Geesink'» Dollywood N.V. Multifilm Polygoon—Profilti—Productie Triofilm Herman Wassenaar'* Filmproductie «Cl o ris and the Indians", tekenfilm (16 mm) inkleuren, (Kodachrome) circa 90 meter in eigen productie. Scenario: Triofilm Amsterdam. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. ïiia-5 r? d e W 1 9" <werktiteI 16 mm zwart-wit, bedrijfsfilm m opdracht van de CV. Fabriek voor^ Auto- en Machinebouw Geesink te Weesp. Scenario: Jo de Haas. Camera: Jo de Haas en P. van Striem Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. Twee modeshowfilms (16 mm stom, in kleuren, (kodachrome) in opdracht van de N.V. Kledingma gazijnen Th. J. Witteveen te Amsterdam. Scenario: Triofilm Amsterdam. Camera: Jo de Haas en P. van Strien. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. „B o t e r b e r e i d i n g" 16 mm geluidsfilm) in op dracht van de Coöp. Zuivel-export „Frico" Leeuwarden. Scenario: Jo de Haas. Camera: Jo de Haas en P. van Strien. Regie: Jo de Haas. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. „De Groene Veiling", (16 mm kleurenfilm, Kodachrome), in opdracht van Het Hollands Bloem- bollenhuis te Lisse. Scenario: Hobaho. Camera: Jo de Haas. „Stook film" (werktitel), in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Visserij en Voedselvoor ziening. Manuscript en camera: Herman Wassenaar. Montage: Ronny Erends. Commentaar,: Wim Povel. Laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam. GEREED: ,.B ata" (Engeland), poppenfilm. Animator: J. Balazs. Muziek: Hugo de Groot. Laboratorium: Technicolor (Engeland). Cinetone Studio's te Amsterdam. „Campari" (Italië), poppenfilm, 2 minuten 56 sec. Animator: J. Balasz/J. Bekker. Muziek: Hugo de Groot. Laboratorium: Technicolor (Engeland). Cinetone Studio's te Amsterdam. „General Mills" (Amerika)poppenfilm zwart-wit, 28 sec. pprarom, Animator: Frans Hendrix. Muziek: Laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam. „Good Morning", Gilette II (Engeland) „Teamwork Gilette III (Engeland), poppen- nlms in 1 echnicolor, ieder 1 minuut 9 sec. Animator: G. Harmsen. Laboratorium: Technicolor (Engeland). „Het grote Nieuws", Blue Band, life action plus limited animation in Gevacolor, 2 minuten 23 sec. Productieleiding: Ronny Erends. Regisseur: Gerard Rutten. Camera: Bob Chrispijn. Tekenaars: C. Icke en Mary Oosterdijk. Laboratorium: Dassonville (Brussel). „V a c u u m d e s t i 11 a t i e" (35 mm)educational, in opdracht van de B.P.M. Scenario en draaiboek: Dennis Segaller. Regie: Dennis Segaller en E. J. Verschueren. Camera: W. H. Heytman. „De schat in de g r o n d", instructiefilm, in op dracht van de M.S.A. Draaiboek: C. F. Roosenschoon. Regie: Jan Jansen. Camera: A. H. van Wely en T. M. van Maanen. Studio en laboratorium; N.V. Filmfabriek Profilti te Den Haag. „Goed boren", wetenschappelijke film, in op dracht van de Werkgroep Technisch Film Centrum, (35 mm zwart-wit, circa 20 minuten). Camera: Piet Buis. Laboratorium: N.V. Filmfabriek Profilti te Den Haag. „Kris Kras door Amsterda m", documen taire (35 mm) van 6 minuten, opgenomen volgens het Delramasysteem. Camera: Jo de Haas. Laboratorium: Filmfabriek Profilti te Amsterdam. „De moderne trein in het internatio nal e v e rk e e r", in opdracht van de Nederland- sche Spoorwegen. Speelt in Nederland en Luxem burg. Camera en montage: Herman Wassenaar. Studio en laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam. „D e Baas heeft makkelijk prate n", een propaganda-speelfilm, in opdracht van de Nederland- sche Spoorwegen. Camera en montage: Herman Wassenaar. Studio en laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Officieel Orgaan | 1954 | | pagina 44