NETROV AIRFREIGHT B.V. - Flamingoweg 1, Schiphol-Zuid
Telefoon 020 - 6010521Telex 15133 (netaf), fax. 020 - 6015053
"SERVICE EN KWALITEIT, OVERAL, ALTIJD"
Méér dan 30 jaar ervaring in vervoer per vliegtuig;
Flexibele, marktgerichte dienstverlening;
Alle (douane)faciliteiten voor import-export-doorvoer-opslag;
Consolidaties, (split)charters, internationale koeriersdiensten;
'Door to door" verzendingen - wereldwijd agenten-netwerk.
KANS
Eind 1987 startte Shell Nederland het KANS-project, dat langdurig
werklozen tot 25 jaar de gelegenheid geeft om gedurende zes maan
den werkervaring op te doen bij een Shell-station. Wegens enorm
succes, ruim 90% vindteen baan, wil Shell Nederland Verkoopmaat
schappij het project bij langdurig werklozen wat meer bekendheid
geven. Daartoe kreeg Fred Spierenburg Productions de opdracht een
enthousiasmerend videoprogramma te maken dat via arbeidsbu
reaus zijn weg naar de doelgroep, waar inmiddels ook ouderen toe
behoren, moet vinden.
Het programma (8,5 minuten, produktiekosten f 30.000,-) toont de
selectieprocedure voor het KANS-project alsook de opleiding van
veertien dagen waarin de deelnemers een praktijkgerichte training
ondergaan in sociale vaardigheden en solliciteren. Scenario en regie
zijn in handen van Thijs Laboyrie. De coördinatie van het project is
van het trainingsbureau Gooiconsult in Hilversum.
KREATIVITEITZONDER GRENZEN
Een menselijke zeebonk staat model voor De Zeeuw Golfkarton in dit
videoprogramma gemaakt door Eclips Filmprodukties in opdracht
van Havinga Marketing Communication. Het betreft hier een busi-
ness-to-business programma in viertalen, onderdeel van een multi
mediale bedrijfspresentatie voor de bekende institutionele doelgroe
pen van bedrijven zoals prospects, bestaande relaties en eigen per
soneel.
Doel van het programma is een extra dimensie te geven aan bedrijfs
bezoeken, niet in het minst vanwege de geluidsoverlast van machi
nes in de fabriek waardoor mondelinge uitleg tijdens rondleidingen
onmogelijk is.
Het materiaal is, voor een betere beeldkwaliteit, opgenomen op
16mm film en afgewerkt op 1 inch. Distributie vindt ondermeer
plaats via de sale-representatives van De Zeeuw Golfkarton die een
videoband meekrijgen in hun sales-kit. Qua vormgeving steekt het
programma niet boven de middelmaat uit, zij het dat er uiterst fraai
camerawerk is geleverd. Scenario is van Gerard Leuverink en George
Schouten, de laatste tekende eveneens voor de regie. Produktiekos
ten f 160.000,--.
TUSSEN 20 EN 2000
Dertienduizend KLM-ers kregen eind 1989 ter gelegenheid van het
70-jarig bestaan van de KLM de videoband "Tussen 20 en 2000" mee
naar huis. In dit 17 minuten durend videoprogramma wordt een over
zicht gegeven van de ontwikkelingen van de luchtvaartmaatschappij
sinds 1920 en de verwachtingen c.q. plannen voor de komende tien
jaar.
Als producent van het KLM TV-journaal lag het voor de hand dat
Signum Informatieprojecten ook deze journaal-special vervaardig
de. Het programma is geheel samengesteld uit bestaand materiaal,
zowel uit het KLM-archief als uit andere bronnen. KLM-kenner Jan
van Lieshout schreef samen met Derk Bolt, een scenario aan de
hand waarvan de archiefbeelden werden geselecteerd. Het resultaat
is een boeiend bedrijfsdocument geworden. Niet alleen voor de me
dewerkers zelf maar ook de achterban thuis die zo een aardige indruk
krijgt van wat de KLM als bedrijf betekent. Een stukje promotie daar
bij is overigens mooi meegenomen, want gebleken is dat de video
band per KLM-er vier kijkers oplevert. En dat voor f 55.000,- aan
produktiekosten.
José Henderikx
INWL
FENEX
RATA
30
NETROVAIRFREJGHT