7^W
Bioscoopreclame 1990,1991 en verder
Hektisch
Even voorstellen
V 91M
(§Ö[JD@S@®[p®
'i
't
Toen in 1989 de definitieve plannen bekend werden betreffende
de commerciële TV, voorspelden een aantal deskundigen dat het
medium bioscoopreclame hier wel ernstige nadelen van zou
ondervinden.
Inmiddels heeft de commerciële TV zijn intrede gedaan en heeft
een relevant deel van het kijkerspubliek naar zich toegetrokken.
Ook adverteerders hebben massaal gereageerd. Toch kunnen wij
stellen dat de deskundigen geen gelijk hebben gekregen.
De omzetten in ons medium zijn gestegen en alles wijst erop dat
deze trend zich in de komende jaren doorzet.
Uiteraard gaat dit niet vanzelf. Wij zullen ons altijd moeten
(blijven) profileren als een medium dat weliswaar in aantallen
geen bereik heeft dat vergelijkbaar is met b.v. TV of radio doch dat
qua kwaliteit en presentatie het beste biedt wat een adverteerder
zich kan wensen.
De door de bioscoopexploitanten gedane investeringen in com
fortabele stoelen, grote doeken en imposante geluidsinstallaties
heeft ook voor de adverteerders onmiskenbare voordelen.
De slagzin "The Big Screen, The Big Difference" is zeker ook voor
hen van toepassing.
Tevens is, door de introductie van het Voorfilmfestival, het
voorprogramma structureel verbeterd en heeft Cinescope een
aantal wijzigingen doorgevoerd in de tariefstelling gekoppeld aan
een aantal additionele mogelijkheden.
Hierdoor is de flexibiliteit van het medium zeer toegenomen.
Commercials kunnen geboekt worden per speelfilm, er kan weke
lijks met campagnes worden gestart, kinderfilms kunnen apart
worden geboekt enz. Kortom, er kan maatwerk worden geleverd.
Al met al hebben wij er alle vertrouwen in dat ook in het laatste
decennium van deze eeuw bioscoopreclame, zowel voor kleine
als grote adverteerders en zeker ook voor bioscoopexploitanten,
een zeer interessant medium blijft.
Piet Davelaar
Cinescope Bioscoop- en Filmreclame klinkt ook voor een bui
tenstaander in eerste instantie vanzelfsprekend. Je denkt aan het
ontwerpen en het vervaardigen van films en dia's. Als je bij
Cinescope aangenomen wordt om de boekhouding te verzorgen
merk je dat er zeer veel bij komt kijken om een goed product te
kunnen leveren. Cinescope is voor mij dan ook een hektisch en
gek bedrijf maar met een goed team van collega's die op elk
gewenst moment achter je staan. Om dan ook een collega op je
kamer te hebben die goed weet waar ze mee bezig is, maakt de
aanloopperiode voor mij een stuk prettiger, zeker als je vragen
hebt zoals waarom heeft Cinescope het Voorfilmfestival laten
ontwikkelen en wat kan het inhouden voorde boekhouding als het
eenmaal in alle theaters vertoond zal worden. Door regelmatig
met het bedrijf naar verschillende steden en theaters te gaan leer
je al snel waarom je bepaalde handelingen verwerkt in de boek
houding.
Binnen een commercieel bedrijf heb je ookaltijd te maken met een
deadline, de planning is daarom van groot belang en je hebt
daardoor altijd tijdgebrek. Je kunt wel voor jezelf prioriteiten
stellen maar voorfakturering, nafakturering, pachtafdracht,
Filmreclame b.v.
Bioscoopreclame b.v.
Automatisering b.v.
Oudegracht 154
Postbus 773 3500 AT Utrecht
tel.: 030-315872/315819
fax 030-315227
restfakturen en bankboekingen moeten wel op tijd klaar zijn. Dit
is dan ook de oorzaak dat de werktijden niet altijd van 9 tot 5 zijn.
Om in een korte periode veel te weten te komen over wat er nu
precies om gaat in Cinescope is de beste mogelijkheid veel vragen
stellen over alles wat direkte gevolgen kan hebben voor de
boekhouding. In de praktijk merk je al snel dat bepaalde hande
lingen die van groot belang zijn maar 1 x in de twaalf weken
voorkomen waardoor je minder snel vertrouwd raakt met bepaal
de zaken. Bankboekingen, dubieuze debiteuren, kostenfakturen
zijn een paar van de dagelijkse taken waarmee ik al redelijk snel
vertrouwd ben geraakt. Deze greep die ik heb genoemd over wat
de werkzaamheden zijn en hoe je Cinescope ervaart is niet
makkelijk weer te geven zeker niet als je er pas vier maanden
werkzaam bent!
Maar om je werkzaamheden tot een goed eind te brengen heb je
een goed team collega's nodig en daar kan ik mezelf zeker van
stellen.
Gijs van Nimwegen
Gijs van Nimwegen
boekhouder
Gijs is vanaf 1 augustus bij Cinescope werk
zaam als boekhoudkundig medewerker. Hij ver
werkt o.a. de facturering naar adverteerders en
bioscopen en houdtde (helaas altijd aanwezige)
dubieuze debiteuren scherp in de gaten.
Op deze pagina schrijft hij over zijn eerste 4
Cinescope maanden.
I
I