0900-9363 de bïosc'fp; je kijkt je ogen uit Je film was nog niet uitverkocht? Geluk gehad! Reserveer in het vervolg via de BelBios, dan ben je zeker van je plaats! www.bios.nl JLU Filminfo reservering; ^^^24 uur per dag! r?M Wintercampagne Met de verbetering van het systeem van de BelBios achter de rug en een drukke kersttijd voor de boeg vond NFC Mar keting het tijd om de consument in de cember te attenderen op het gemak van (reserveren via) de BelBios. Hiervoor werd een grote promotiecampagne ont wikkeld. Doelstelling van de campagne was de naamsbekendheid van de Bel Bios te vergroten, de reserveringsservice onder de aandacht te brengen en voor komen dat men i.v.m. de drukte geen kaarten kon bemachtigen. In de cam pagne stond het thema 'Geluk Gehad?' centraal. Hierdoor wordt de consument erop gewezen dat men niet altijd op goed geluk moet vertrouwen. Door te reserveren via de BelBios kon men zich steeds verzekeren van een plaatsje voor zijn of haar favoriete film. De gehele campagne werd ondersteund door radio-commercials op Sky Radio, Radio 3, Radio 538 en Radio Veronica, advertenties in de landelijke dagbladen, Boomerang-kaarten en promotiemateri aal voor de bioscopen. BelBios De Verkiezing Beste Bioscoopfilms 1997 NFC Marketing zal dit jaar op woensdag 22 april a.s. de inmiddels bekende Natio nale Bioscoopdag organiseren. In het ka der van dit jaarlijks terugkerend evene ment werd vorig jaar voor de eerste keer de filmprijs "De Beste Bioscoopfilm" ge ïntroduceerd. Het unieke van deze prijs was dat deze niet door een beperkte jury werd gekozen maar door het bioscoop publiek zelf. De achterliggende gedachte van de Verkiezing van de Beste Bioscoopfilm is dat het publiek nadenkt over de films die op het grote doek het beste tot hun ■11 recht komen. Het principe van deze dag blijft op een paar kleine veranderingen na gelijk aan die van vorig jaar. Een van die veranderingen is dat de BelBios een grote rol zal gaan spelen in het geheel. Vorig jaar brachten ruim 5.000 bioscoop bezoekers hun stem uit door middel van het invullen van een stembiljet. Deze stembiljetten werden handmatig op het NFC-bureau verwerkt. Dit jaar wordt de BelBios gebruikt als stemloket. Van 19 februari tot en met 5 maart a.s. kan het Nederlandse publiek vanuit de luie stoel meedoen aan de verkiezing. Door de druktoetsen van het telefoon toestel te gebruiken brengt men in een handomdraai zijn of haar stem uit. Bovendien neemt de beller automatisch deel aan de loterij met als hoofdprijs "Het Gouden Bioscoopkaartje", oftewel een jaar lang gratis naar de bioscoop. De opbrengst van de telefoontjes gaat naar een goed doel, te weten de Stichting Bio-Kinderrevalidatie. De verwachting is dat het aantal stem- men dit jaar vele malen groter zal zijn dan vorig jaar. Omdat de BelBios een handje helpt kan het handmatig tellen van de stemmen achterwege blijven. Dat is niet alleen uit praktische, maar ook uit publicitaire overwegingen interessant. Iedereen die meedoet met de verkiezing moet immers de BelBios bellen. Na af loop van de verkiezing kan de computer van de BelBios eenvoudig en snel de stemmen tellen en verwerken en per regio de uitslag vaststellen. U ziet, de BelBios biedt meer dan alleen maar fïlm- informatie en de mogelijkheid om kaar ten te reserveren. Uitslag wedstrijd "Maak de snel ste reservering" Om de bekendheid van het informatie- en reserveringslijn te vergroten .onder medewerkers in de bioscoop- en film- branche konden lezers van Holland Film Nieuws in het afgelopen kerstnummer meedoen aan de Kerst BelBios-wedstrijd. Diegene die in de drukke periode voor de feestdagen de snelste reservering maakte via de BelBios maakte kans op de hoofdprijs: een multi media compu ter. Het aantal deelnemers was enigszins teleurstellend te noemen, maar een win naar was er zeer zeker wel: Mendel Peereboom van de EDB bioscoop in Deventer slaagde erin om de snelste reservering te maken. Van harte gefelic- teerd! De prijsuitreiking zal binnenkort plaatsvinden. LUK-? GEH41? BELBIOS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 20