Frank bedankt! de BESTE BIOSCOOPFILM! NOMINATIES BESTE BIOSCOOPFILMS 1997 BEKEND De nominaties: Het hardst gelachen in de bios coop: Op het puntje van de bioscoop stoel gezeten van spanning: De meeste emoties in de bios coop: Het leukste bioscoopuitje voor de hele familie: De film die je in de bioscoop gezien moet hebben, kortom de Beste Bioscoopfilm van 1997: tiebewijs, dat men na elke pinhandeling kan krijgen, te gebruiken als voucher. Per maand wordt er bij de pinautomaten van de Postbank tien miljoen keer gepind. Vijf miljoen keer wordt er daadwerkelijk om een bewijsje gevraagd. De verwach ting is echter dat het aantal handelingen onder invloed van de 2 voor 1 actie bij de automaten sterk zal toenemen. Easy Blue actie De Easy Blue rekening is de jongerenre- kening van de Postbank. Iedereen die zo'n rekening opent krijgt, wat men in het marketing-jargon een Premium noemt; een welkomscadeautje. Was dat in het afgelopen jaar nog een zakcom- putertje, in de toekomst moeten dat bio scoopkaartjes worden. De Easy Blue rekening wordt hoofdza kelijk geopend door jongeren in de leef tijdscategorie van 11 tot en met 14 jaar, een leeftijd waarop de meeste jongeren de bioscoop eigenlijk nog echt moeten ontdekken. De Postbank is van plan bij NFC Marketing een groot aantal premi ums af te nemen. Elke premium bestaat uit vier vrijkaartjes voor bioscoopbezoek die zijn in te wisselen op maandag, dins dag, woensdag of een donderdag. In het begin zal de Postbank zo'n 50.000 van deze premiums afnemen. Dit zal hoogst waarschijnlijk echter oplopen tot zo'n 80.000. De grote campagne die deze actie zal ondersteunen, waarin onder andere ge bruik zal worden gemaakt van TV com mercials, zal in april van start gaan. sas»' a, 75* I ski «w** Het Nederlandse bioscooppubliek heeft vijftien films aangewezen die kans maken te worden verkozen tot Beste Bioscoopfilms 1997. De nominaties kwamen tot stand door mondelinge en schriftelijke publieksenquêtes in bios copen verspreid over het hele land. Van 19 februari tot 4 maart gaat het Nederlandse publiek voor de tweede keer stemmen op de films die je het beste in de bioscoop kunt zien. Per categorie heeft men keuze uit 3 geno mineerde films. Over de vernieuwde opzet van de verkiezing, die dit jaar telefonisch gehouden wordt en waar van de opbrengst ten goede komt aan de Stichting Bio-Kinderrevalidatie, ver scheen in het vorige nummer van Holland Film Nieuws al een artikel. Bean Men in Black Liar Liar Face/Off The Game Scream The English Patiënt Romeo and Juliet Seven Years in Tibet 101 Dalmatians Hercules Home Alone 3 en tenslotte: The lost World Face/Off Seven Years in Tibet Waren de bioscoopbezoekers vorig jaar eensgezind in hun keuze voor Inde- pendence Day, ditmaal liepen de meningen verder uiteen. Zo vond het publiek in Drenthe dat Tomorrow Never Dies dé film was die je op een groot doek gezien moet hebben. En als het aan de hoofdstedelijke bioscoopgan- gers had gelegen, was My Best Friend's Wedding genomineerd als leukste lach film om in de bioscoop te zien. In Utrecht was men het hiermee eens, maar sloeg men zich even hard op de knieën bij Space Jam. Voor de huis-tuin-en-keuken psycho loog zeggen de uitslagen veel over de aard der volkeren. De enquête bracht bijvoorbeeld aan het licht dat Gelder landers aan vliegangst lijden. Zij zaten immers massaal op het puntje van de bioscoopstoel bij de film Con Air. Voorts rijst het vermoeden dat ze in de polders UFO's zien vliegen. Hoe valt het anders te verklaren dat men daar de ogen niet droog hield bij Contact? Tenslotte een advies aan vrouwelijke lezers (en andere mannenliefhebbers): ga met carnaval naar Limburg want aldaar vond The Full Monty gretig af trek. Wie weet vormt de film een inspi ratiebron voor carnavalskostuums... Susanne Bulten Norvell Jefferson Public Relations Eind vorig jaar droeg Frank van der Putte zijn werkzaamheden als secretaris van NFC Marketing over aan Jeroen Huijsdens. Het bestuur van NFC Marketing wilde dit niet ongemerkt voorbij laten gaan en bedankte Frank op gepaste wijze voor zijn werkzaamheden voor NFC Marketing. wo^wt Sli'WI'lJ

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 5