UI u J CC Nou, daar ligt hij dan, Holland Film Nieuws nieuwe stijl. Een nieuwe lay out, een nieuwe inhoud - die zich vanaf dit nummer verder zal ontwikkelen - en last but not least een andere distributiewijze. Een deel van de lezers kreeg Holland Film Nieuws ook in het verleden al persoonsgericht toegestuurd, maar dat gold zeker niet voor alle medewerkers van de bioscopen en filmtheaters. Die kregen een keer in de twee maanden een stapel Holland Film Nieuws in de bioscopen aangele verd met het filmtransport. Of ze het blad ook daadwerkelijk onder ogen kregen en lazen, daar waren de meningen wat over verdeeld. Vandaar dat in samenwerking met NFC Marketing een nieuw plan voor Holland Film Nieuws werd opgesteld. Een van de grote wijzigingen ten opzichte van de afgelopen jaren is dat we het magazine voortaan naar alle medewerkers van bioscopen en filmtheaters die het blad willen ontvangen zullen sturen. Mbet u zich voorstel len, zo'n 3.000 werknemers en 500 andere rela ties krijgen voortaan ieder nun eigen blad. Het resultaat van die hele exercitie, waar dus ook andere aspecten van het blad onderdeel van uit maken, ligt nu voor u. Wat kunt u allemaal ver wachten in dit 25e nummer van Holland Film Nieuws? Natuurlijk kunt u dat heel gemakkelijk achterhalen door deze bladzijde om te slaan en te kijken naar de nieuw vormgegeven inhouds- pagina's, maar ik wil hier graag toch even wat klemtonen neerzetten. Naar aanleiding van de recente presentatie van het nieuwe strategieplan van NFC Marketing aan de Federatieraad van de NFC, hebben we gemeend u een interview te moeten aanbieden met de Marketing Manager van NFC Marketing. In dat artikel legt hij uit waarom er een nieuw strategieplan moest komen en waar om NFC Marketing de Easy Blue actie heeft georganiseerd met de Postbank. Het is een arti kel geworden waar u zeker even voor moet gaan zitten. Daarnaast kunt u in deze editie meer te weten komen over de samenwerking tussen de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en de Associatie van Nederlandse Filmtheaters (ANF). Was er enkele jaren geleden nog een duidelijke schei ding tussen bioscopen en filmtheaters, hetgeen was geformaliseerd in de vorm van de associa tieovereenkomst tussen de ANF en de NFC, momenteel hebben we met een hele andere situatie te maken. Extra aandacht vraag ik voor de speciale prijs vraag die we in dit nummer hebben opgeno men. Het is u hopelijk bekend dat NFC Marketing jaarlijks de Verkiezing van de Beste Bioscoopfilms organiseert. Die verkiezing is een prijs waarmee NFC Marketing het Nederlandse publiek wil laten nadenken over het onderschei dende karakter van filmvertoningen in de bios coop en de filmtheaters. Maar wat vinden de medewerkers uit het film- en bioscoopbedrijf zelf de beste films? Om dat te achterhalen heb ben we in dit nummer een speciale antwoord kaart opgenomen. Door de kaart in te vullen laat u niet alleen uw stem horen, maar maakt u ook kans een leuk prijzenpakket te winnen. In het volgende nummer van Holland Film Nieuws plaatsen we vanzelfsprekend een overzicht van de winnaars. Dan nog even iets anders. Wat doe je als je blad manager bent van Holland Film Nieuws en je de nieuwe bioscoop Cine City in Vlissingen opent? Dan zeg je tegen de eindredacteur en blad coördinator van het betreffende blad dat je geen aandacht wil voor die nieuwe bioscoop. Zeker niet als er her en der in Nederland in dezelfde periode ook bioscopen worden geo pend. Wat doe je als eindredacteur en blad coördina tor als die nieuwe bioscoop een dusdanige aan winst is voor het Nederlandse film- en bios coopbedrijf en voor de provincie Zeeland - zoals diverse sprekers bij de opening ook zeiden, dat je wel aandacht moet besteden aan die nieuwe bioscoop? Dan ga je over tot plaatsing van een fotoreportage. En dan nu, tijd voor het lees- en bladerwerk. Veel plezier en alvast goede feestdagen toege wenst namens het voltallige team van Holland Film Nieuws Jeroen Huijsdens Eindredacteur

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1998 | | pagina 3