catie rond de bon. De bioscoop bon van ƒ15 is de eerste natio nale cadeaubon, voor zover wij konden nagaan, voorzien van een waarde in Euro. De consu ment weet vanaf heden dat de bioscoopbon van ƒ15 een waar de van 6,81 Euro vertegenwoor digt. De evolutie die het uiterlijk van de bon heeft doorgemaakt is duidelijk te zien. Het lettertype is aangepast aan de stijl van deze tijd. Het formaat is aangepast in verband met de tourniquets. Ook is de bon nu aan twee kan ten voorzien van een kopieerbe veiliging. De bon is hiermee dus ook klaar voor het nieuwe mil lennium. In de loop van het jaar zullen ook de tweede generatie bonnen van 10 en 25 het licht zien. Wat communicatie betreft heb ben wij ook niet stil gezeten. Tijdens de NFC Contactdag van 2 februari jongstleden zijn onze eerste 'live action' commercials in première gegaan. In samen werking met de Nederlands Film en Televisieacademie hebben wij de afgelopen maanden gewerkt aan de realisatie van twee com mercials voor het eerste half jaar van 1999. Teams van studenten productie en regie hebben afge lopen zomer voorstellen gedaan voor scripts. Na twee selectie ronden waren er drie teams over. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de scenario's van producent Roos Smit en regis seur Bart Timmer. Begin januari werden de commer cials in twee dagen opgenomen. Vier castingbureaus en vele screentests zorgden uiteindelijk voor een cast van vijf hoofdrol spelers en zo'n vijftien figuranten. De commercials spelen zich af rond een locker in een gang van een middelbare school. Meer verklappen wij niet. Vanaf medio februari draait 'de locker part 1' in alle bioscopen. Bij deze willen wij de cast en crew nogmaals bedanken voor hun inzet. De verkoop van bioscoopbonnen zal zeker een positieve impuls krij gen door deze commercials. Scène uit "Locker 2" met Caro Lenssen en Stefan van der Staak. Deel van de crew en cast. 1 7

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 16