u J u O Q. W E E J INSCHRIJVING FILMSPORTSPEKTAKEL 1999 VAN START GEGAAN MEDIA Desk Nederland Q Q ft H U Q. U) H ÉT Wie mee wil doen aan het FilmSportSpektakel 1999 kan zich nu al inschrijven. Om ervoor te zorgen dat het aantal aanmeldingen alle records gaat breken, heeft het organiserend comité besloten de inschrijfter mijn eerder open te stellen en het aanmelden te ver eenvoudigen. Het FilmSportSpektakel vindt dit jaar plaats op dinsdag 17 augus tus. Het sportieve evenement zal zich hoogstwaarschijnlijk weer gaan afspelen op en rondom het sportpark Borchland/Amstelland in Amsterdam. In de vorige Holland Film Nieuws is al aangekondigd dat er onder scheid zal worden gemaakt tussen de sporters die zich willen inschrijven voor de FilmSportSpektakel-competitie en de personen die recreatief willen sporten. Alleen de personen die zich opgeven voor de competitie krijgen voor hun inspanningen punten waarmee ze kans maken op prijzen. Momenteel worden ideeën uitgewerkt om de sportdag te eindigen met een 'Grand Finale' waarin de koplopers uit de competitie het tegen elkaar moe ten opnemen om zich uiteindelijk de FilmSportSpektakel Kampioen 1999 te mogen noemen. Omdat het vermoeden bestaat dat er ook een aanzienlijke groep bedrijfsgenoten is die graag alleen wil tennissen, bestaat er de moge lijkheid je alleen voor tennis in te schrijven. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zal worden bepaald hoe er met dit sporton- derdeel zal worden omgegaan. In dit nummer van Holland Film Nieuws treft u een kaart aan waarmee u zich alleen of met een team kunt aanmelden voor de sportdag. Wij verzoeken u deze kaart in te vullen in blokletters en duidelijk aan te geven waar u en/of uw teamleden zich voor wil(len) inschrijven. Daarbij is het waarschijnlijk wel handig te weten dat recreatieve en competitieve sporters gewoon bij elkaar in een team kunnen worden ingedeeld. Om een duidelijke financiële afhandeling van de dag mogelijk te maken wordt er voor de eerste keer gebruik gemaakt van een automa tische incasso. Met het invullen van de aanmeldingskaart geeft u tevens aan dat u ermee akkoord gaat dat het inschrijfgeld a 35,- per persoon automatisch van een door u aangegeven bank- of girore kening wordt afgeschreven. 1 6 Nieuwe oproep voor automa tische steun filmdistributie Het MEDIA Programma stelt, op grond van bezoekersaantallen voor niet-nationale (in ons geval dus niet Nederlandse) Europese films, subsidies beschikbaar aan Europese distributeurs. De rege ling is in 1997 gelanceerd voor een proefperiode van twee jaar. Deze pilotfase is inmiddels positief afgesloten. De regeling is structu reel in het MEDIA Programma opgenomen en er zijn meer mid delen voor beschikbaar gekomen. Zo is het bedrag per betalende bezoeker waarvoor de distributeur in aanmerking komt, verhoogd tot 0,50 Euro (fl. 1,10) wanneer het gaat om een Duitse, Spaanse, Franse, Italiaanse of Engelse film en 0,70 Euro (fl. 1,54) als het gaat om een film uit één van de andere lidstaten. De regeling kent geen drempel, elke betalende bezoeker telt in principe mee. Er is wel een maximum aan de bijdra ge, die ligt bij 700.000 bezoekers. De distributeur moet het voor hem gereserveerde bedrag aan subsidie investeren in, ofwel de productie van niet-nationale Europese films, ofwel in mini mum distributiegaranties voor niet-nationale Europese films, ofwel in de distributiekosten van niet-nationale Europese films. De projecten waar de distributeur het geld in wil investeren moeten worden voorgelegd aan de Europese Commissie. Daarbij geldt een minimum bedrag dat in een project moet worden geïnves teerd (voor Nederland 3.000 Euro). Afhankelijk van het project waarin de distributeur dit geld wil investeren, mag hiermee tussen de 30 en 50% van de kosten gedekt worden. De distributeur dient garant te staan voor het overige deel van de financiering. De dead line voor het indienen van een aanvraag is 30 april 1999. Strategics Filmmarketing Van 17 tot 20 juni vindt weer de Strategics Filmmarketing Workshop in Luxemburg plaats. Strategics leidt Europese producen ten op, over de wijze waarop een film vanaf de scriptfase tot en met de distributiefase 'gemarket' moet worden. Er is aandacht voor zaken als het kiezen van een sales-agent, hoe een project te promoten bij sales-agents en investeerders, het aanleveren van fotomateriaal, het kiezen en bezoeken van markten en festivals, public relations, de marketingcampagne en het marke tingbudget. In oktober is er vervol gens de 'Marketing Film Test' waarbij het ontwikkelde promotie materiaal getest wordt op een publiek om daarna de uiteindelijke marketingstrategie vast te stellen. Deze sessie vindt plaats in Londen. De kosten voor de workshop en de filmtestzijn 1.000 Euro (fl. 2.204) waarbij de hotelkosten in Luxemburg zijn inbegrepen. De deadline is 23 april 1999. Meer informatie: Audiovisueel Platform/MEDIA Desk telefoon 035 623 86 41 fax 035 621 85 41 e-mail: avpmedia@euronet.nl website: www.avp-mediadesk.nl

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 54