u H W UI X f- ESSO EN NFC MARKETING BEREIKEN AKKOORD OVER 2 VOOR 1 ACTIE Het lijkt een jaarlijks terugkerend ritueel, de stoelendans om de posities in het filmbedrijf aan het begin van het jaar. Alsof het film- en bioscoopbedrijf een groot schaakbord is, worden de perso neelsleden van de ene naar de andere plaats geschoven. In december werd al bekend dat Heleen Rouw, voormalig medewerker bij PolyGram Filmed Entertainment, begin januari in dienst zou treden bij Warner Bros. (Holland) B.V. als marketing manager. Aanvankelijk zou de functie van Heleen Rouw bij PolyGram onder andere worden overgenomen door Elike van Sluis, maar zij besloot de onderneming ook te verlaten en wel voor een positie bij RCV Film Distribution. Daar werkt zij sinds 18 januari als publiciteitsmanager. T De redactie ontving het bericht dat Ellie van Dooijewaard, medewerkster van de Arcade Bioscoop in Gouda, op 6 januari jongstle den op 36 jarige leeftijd onver wacht is overleden. Ellie werd geroemd vanwege haar veelzij digheid. Ze beheerste alle facet ten van het bioscoopvak, van bedrijfsleiding tot cabine-, buffet- en kassawerk. Elike van Sluis ging naar RCV omdat de functie van Yosha Margherita vrijkwam nadat zij de plaats van Carolyn van Liefland als booker overnam. Carolyn is namelijk de scepter gaan zwaaien bij filmdistribu teur Paradiso Entertainment omdat de aldaar werkende Fred de Haas besloot terug te keren op het nest van Shooting Star Film Distribution. Dat de personeelsmutaties niet alleen verschuivingen opleverden bewezen de vertrekkende Susanne de Koning van Buena Vista International en Paul Eggels van Columbia TriStar Fox Films. Paul maakte de beslissing om een functie te aanvaarden bij het media bedrijf Endemol. Susanne de Koning verlaat deze week de Disney burelen om naar Uitgeverij Keesing B.V. te gaan waar zij zich zal gaan bezighouden met sales support. ESSO wordt de nieuwe part ner van NFC Marketing in de jaarlijkse twee voor een zomeractie van het film- en bioscoopbedrijf. De handte keningen onder het contract hierover werden vlak na het ter perse gaan van dit num mer van Holland Film Nieuws gezet. Na succesvolle twee voor een acties met Albert Heijn, ETOS, Shell en de Postbank, heeft NFC Marketing over eenstemming bereikt met ESSO over het gezamenlijk uitvoeren van de jaarlijks terugkerende grote twee voor een zomeractie. Vanaf zaterdag 1 mei tot en met 20 juni aanstaande worden er bij alle ESSO tankstations bij elke tankbeurt - onge acht het aantal liters - vou chers uitgereikt. Twee van deze vouchers geven recht op twee bioscoopkaartjes voor de prijs van een voor dezelfde voorstelling in de periode van donderdag 27 mei tot en met woensdag 30 juni aanstaande. Met ruim 360 benzinesta tions behoort ESSO tot een van de grootste onderne mingen op het gebied van tankstations in Nederland. Bij RCV is Pim Hermeling vanaf begin januari werk zaam als hoofd film. Zijn functie van marketing manager werd overgenomen door Cynthia Ophorst. Sinds begin van het jaar is Joke Wartenbergh, voorma lig programma directeur van RTL 5, in dienst getreden bij RCV Entertainment als business unit coördinator. Ze gaat onder andere leiding geven aan de business units Film Distribution Nederland en België. Door het vertrek van Elike van Sluis en Heleen Rouw bij PolyGram Filmed Entertainment zijn Niels Swinkels en Olga Asscher ver antwoordelijk geworden voor respectievelijk promotiemateria len, pers en free publicity. Olga Asscher wordt bijgestaan door assistente Loes de Heus. RECTIFICATIE In het artikel over de Citroen Film Top 10 in Holland Film Nieuws nummer 25 is per ongeluk de laatste regel niet helemaal afgedrukt. Deze luid de: Daarom zijn wij niet alleen zeer prominent aanwezig op het doek, maar bijvoorbeeld ook tij dens de grote filmfestivals in Nederland (Rotterdam en Utrecht), en zullen wij onze naam verbinden aan topfilms op TV". Q. Q.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 7