-} MfdiJj ü\l gelaten. Hier staat wel tegenover dat dit jaar voor het eerst een bioscoopdia in de actie is inge zet. Tenslotte is de maand juni een van de slechtste geweest van de afgelopen jaren. Dat kan een 2- voor-1 actie alleen nooit hele maal goed maken (zie ook NFC Onderzoek op pagina 22.) Al met al voldoende stof tot nadenken over het jaar 2000. Overigens zijn we al in gesprek met verschillende geïnteresseer de partners, dus hopen wij u snel op de hoogte te kunnen brengen van de actie in 2000. Belbios en Chipper betalingen vanuit huis Momenteel zijn de besprekingen tussen BelBios, Duware, Chipper Nederland, Postbank, CineCity Vlissingen en de Pathé biosco pen in Rotterdam afgerond over deelname van partijen aan het door de Postbank op te zetten project "Chipper Home Services". Vanaf oktober 1999 krijgt de consument de mogelijkheid om via de eigen telefoon en de Postbank Chipper meerdere dien sten thuis via de telefoon te kopen en te betalen. De daarvoor benodigde hardware (een klein kastje naast de telefoon waarin de chipkaart kan worden gestopt) zal (om te beginnen) in Zeeland en Rotterdam op grote schaal worden uitgezet. Chipper en de Postbank wilden de bioscopen (en BelBios) graag bij deze vorm van dienstverlening aansluiten. Bij de deelnemende bioscopen komen zuilen te staan. In deze zuil kan de consument die thuis gereserveerd en betaald heeft, zijn kaartje afhalen. Aangezien NFC Marketing deze ontwikkeling namens de gehele branche reeds meer dan een jaar stimuleert, is zij bij alle bespre kingen aanwezig geweest. De proef loopt in principe tot maart 2000 en dan zullen de resultaten geëvalueerd worden. Easy Blue In de maanden augustus en sep tember gaat de Postbank de Easy Blue rekening opnieuw onder de aandacht van de doelgroep bren gen. Zij zullen een grootse cam pagne opzetten onder andere in de postkantoren. De campagne zal ondersteund worden met uit gebreide radiocommercials als mede een commercial in de bios copen. De commercials zullen verwijzen naar het Postkantoor en naar de bioscoop voor het verkrijgen van het inschrijffor mulier. Om die reden is de bios copen gevraagd om een kleine display te plaatsen met daarin de Easy Blue inschrijfformulieren. De actie loopt vanaf 16 augustus de aansluitende vier weken. In de week voorafgaand aan 16 augustus zullen met het Filmtransport de displays en bij behorende posters worden aan geleverd in de bioscopen. Het huidige contract over Easy Blue loopt af per april 2000. Begin juli heeft er een bespre king plaatsgevonden met de Postbank. Hierin is de Postbank geïnformeerd over de ontwikke lingen met betrekking tot de cul- tuurvouchers die in het kader van het vak CKV aan een groot aantal middelbare scholieren zullen worden verstrekt. Aangezien deze scholieren mid den in de Easy Blue doelgroep vallen, is voortzetting van de actie voor de Postbank mogelijk niet meer interessant. We heb ben afgesproken dat de Postbank nadenkt over deze kwestie en op korte termijn laat weten of er een verzoek tot voortzetting van de actie na april 2000 komt. Ook hebben wij aangegeven dat als een dergelijk verzoek ons bereikt, wij dat zullen voorleggen aan de besturen van NVB en NVF, alsmede aan het NFC Bestuur. Het is dus mogelijk dat de Postbank besluit de actie niet voort te zetten na april 2000 en op zoek zal gaan naar een nieuw premium. Aangezien dit echter zeker niet voor april 2000 gere aliseerd kan zijn, is het ook nog mogelijk dat ons een verzoek bereikt de actie in ieder geval tot augustus september 2000 te laten doorlopen. De Postbank heeft hierdoor iets meer tijd een nieuw premium te zoeken. Ook in dit geval zal de zaak aan bovengenoemde besturen wor den voorgelegd. Het is dus de bedoeling dat eenieder binnen de branche de gelegenheid krijgt zich uit te spreken over de wenselijkheid van een voortzetting van de Easy Blue actie na afloop van het huidige contract.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 14