Het manage ment team van Cine-View Advertising BV: Maarten Buursen, Piet Davelaar en Willeke van Elburg mede-aandeelhouder en creatief directeur van deze BV. Hij ini tieert nieuwe projecten en bege leidt alle productie-processen binnen deze onderneming. Actiemarketing Sales manager Maarten Buursen gaat nog even door op de voordelen van diareclame boven andere media: "Adverteerders kunnen met dia's heel goed segmenteren. Bovendien is het mogelijk om heel lokaal te profiteren van een campagne met landelijke uitstra ling. Als je met een bepaald automerk adverteert, kun je gemakkelijk de plaatselijke dealer inmonteren. Een commercial is veel moeilijker om te zetten van landelijk naar lokaal. Wat ook in ons voordeel werkt, is dat veel mediabureaus op zoek zijn naar nieuwe middelen. Dia's kun je bijvoorbeeld goed inzetten voor actiemarketing, in combinatie met plaatsing van folders in de Info Displays. Je bereikt via de bioscoop een jong, koopkrachtig publiek." Piet vult aan: "De kwa liteit van de dia's is ook sterk verbeterd, evenals de omstandig heden waarin ze vertoond wor den. De filmdoeken worden gro ter, de zalen comfortabeler en, voor de adverteerders heel belangrijk, er komen meer bezoe kers." Callgirls Anita Hegie, verkoper van lokale reclame kan meepraten over de ontwikkelingen op diagebied: "Ik ben begonnen in 1979 in een studio die de dia's op de oude manier vervaardigde. Meer gra fisch. In 1985 werkte ik bij een Utrechtse studio, waar de direc teur dacht dat ik wel aanleg had voor verkoop en advies. Zo zit ik nu in de buitendienst, met ondersteuning van vijf acquisitri- ces. Dat zijn Anke Braak, Ada van der Vlugt, Attie Hooft, M. Rueck en Joke Kok. Zij wer ken vanuit huis en benaderen bedrijven om voor mij afspraken te maken. Mij 'binnen te kletsen' zeg maar. Het zijn echt gouden Verzending, productie en boekhouding: Marty Froon, Branko Falentijn en Ellen Pol 1 6 krachten. Hier intern noemen wij ze wel eens 'de callgirls'." Het vaste verkoopteam bestaat verder uit Karel Luijkx, Ab Koeleman, George de Geus, John Soumang en Henk van Dam. Freelance zetten J. Rompelman, Theo Benschop en Luuk Rijnders zich nog in. Het ver koopteam varieert in leeftijd van 21 tot 69 jaar. Piet: "Dat is in de praktijk zo gegroeid. Mensen die het goed doen blijven gewoon zit ten. Ouderen doen het overigens vaak beter. Het verkopen is moei lijker geworden, doordat klanten uit zoveel media kunnen kiezen." Anita vindt het belangrijk om ontspannen bij de klant te zitten: "Soms ben je net een maatschap pelijk werkster, praat je nauwe lijks over het product waarvoor je komt. Toen ik nog rookte, leek het contact nog gemakkelijker te worden gelegd. Het wordt alleen steeds moeilijker om op tijd te komen met al die files. Dan moet je steeds keuzes maken en soms raak je daardoor een klant kwijt." Spil Een belangrijke spil binnen Cine- View, volgens haar collega's, is Marty Froon. Marty verzorgt al dertien jaar de verzending van diverse zaken en een aantal administratieve taken. "Ik zorg dat al het materiaal op tijd bij de theaters is. Het lukt eigenlijk altijd om alles op tijd de deur uit te krijgen," vertelt Marty, alsof haar dat helemaal geen moeite kost. Haar collega's zijn echter wel eens verbaasd als het Marty ondanks zeer krappe deadlines weer lukt om de boel op tijd te versturen. Een andere stabiele factor in het bedrijf is Branko Falentijn, momenteel met vakantie. Branko begeleidt de dia productie en lost alle eventuele problemen op met zowel klanten als de operateurs van de theaters. Een belangrijke job, want reclame verkopen is één ding, maar de dia's moeten wel op de afgespro ken tijd in de bioscoop draaien. Meestal lukt dat door de goede samenwerking onderling. Anita: "Ik vind het heel prettig werken met Branko. Hij begrijpt goed wat klanten willen. Bovendien is hij erg klantvriendelijk." Branko bewaakt tevens de kwaliteit van de vertoningen en voert de con tracten in in de computer.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 16