PUBLICITEIT Nog voordat de opnamen startten, begon de publiciteits- machine voor de film al. De eerste week van januari meldden diverse media dat 'Kees de jongen' verfilmd zou gaan worden. Op het internet organiseerde de producent een actie om een 'Kees en Rosa' te zoeken onder de leus 'Doe je eigen screentest'. De uiteindelijke screentest vond plaats op 22 februari, voorafgegaan door een goedbezochte persbijeenkomst en dit kreeg uitgebreide aandacht op o.m. het jeugdjournaal, RTL Blvd. en in het Parool. Op zaterdag 8 maart 2003 kregen de Amsterdamse bruggen No.123 en No. 121 over de Bloemgracht in de Jordaan eindelijk een naam: de Kees de Jongenbrug en de Rosa Overbeekbrug. De brugbordjes werden ont huld door de kandidaat-acteurs voor de rollen van Kees en Rosa in de film in aanwezigheid van veel pers/media. Op 14 april werd bekend gemaakt dat Ruud Feltkamp de hoofdrol zou gaan spelen, en een dag later publiceer- de de Telegraaf een kleurenfoto met de kop 'Kruimeltje wordt Kees de Jongen'. Tijdens de opnames zijn er vele setbezoeken geweest, waar diverse media al aandacht aan hebben besteed (o.a. NOS journaal, Algemeen Dagblad en De Telegraaf). Wat is er nog te verwachten? Vanzelfsprekend zal de aandacht in de media alleen maar toenemen naarmate 27 november dichterbij komt. Zo is er onder meer het volgende te verwachten. - tour cast/crew - interviews - talkshows op radio en TV - locale persvoorstellingen - speciale promotievoorpremières - TV special Tevens komt er een grootse gala-première ten bate van de Stichting Bio- Kinderrevalidatie in het Tuschinski Theater in Amsterdam op dinsdag 25 november. Verdere details hierover zullen later bekend gemaakt worden. I

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 21