Euro Cinema
Den Bosch
wint prijs Etos
Filmweken
Eerste filmdag Amersfoort
NFC Marketing
Om de samenwerking tussen bioscopen en Etos winkels tijdens
de afgelopen Etos Filmweken te stimuleren, stelden NFC
Marketing en Procter Gamble een prijzenpakket in het vooruit
zicht voor de beste lokale promotie. De prijs ging naar Den
Bosch. De bedrijfsleider van Euro Cinema jan Donkersloot (links
op foto) wist zijn personeel weer flink te motiveren om er samen
met de Etos winkel
een opvallende lokale
promotie van te
maken.
Het winnende team
bioscoop- en Etos
medewerkers kreeg
een doos met maar
liefst 100 DVD's,
beschikbaar gesteld
door diverse filmdistri
buteurs, en een verza
meling Procter
Gamble producten, te
verdelen onder het
Foto Jeroen Huijsdens personeel.
Amersfoort moet als filmstad op de kaart worden gezet, zo vinden
ze bij het Grand Théatre en Theater de Lieve Vrouw in de
Utrechtse provinciestad. Daarom organiseren de vertoners op vrij
dag 3 december voor de eerste keer de Filmdag Amersfoort. Beide
theaters draaien op die dag tien voorpremières van uiteenlopende
films.
Ter gelegenheid van deze dag is het initiatief genomen om lokaal
filmtalent een kans te bieden korte films te produceren. Deze films
beleven hun première tijdens de Filmdag. Dit onderdeel wordt
mogelijk dankzij gemeentelijke subsidie.
Daarnaast vindt er een masterclass plaats waar onder leiding van
een ervaren Nederlandse filmmaker wordt stilgestaan bij scenario
schrijven.
De Filmdag Amersfoort wordt feestelijk afgesloten in het café van
Theater De Lieve Vrouw.
HOLLAND FILM NIEUWS - 1 3