Opnieuw Albert Heijn Filmweken NFC Marketing NFC Marketing heeft overeenstemming bereikt met Albert Heijn over de AH Filmweken 2005. Van maandag 6 juni tot en met zondag 3 juli krijgen de bezoekers die een AH Filmbon inleveren bij bioscoop of filmtheater, twee kaartjes voor de prijs van één. Door Jeroen Huijsdens De filmbonnen worden uitgereikt aan alle klanten van Albert Heijn bij elke 20,- die zij aan boodschappen besteden in de periode van maandag 6 juni tot en met zondag 26 juni. Er is voor gekozen de besteding te verlagen van 25,- (bij AH Filmweken in 2003) naar 20,- omdat NFC Marketing de actie suc cesvoller wil maken dan in de afge lopen jaren. Er zullen meer dan acht miljoen filmbonnen in omloop wor den gebracht. Tijdens een van de tal rijke besprekingen met Albert Heijn en het reclamebureau is benadrukt dat de consument moet worden aan gespoord de filmbonnen direct te gebruiken. Dit om te voorkomen dat de nadruk op de laatste weken van de actie komt te liggen. De Albert Heijn winkels zullen meer dan vorige keren in het teken staan van de actie. Het is alleen de AH Filmweken wat de klok slaat. Daarnaast zal de campagne, naast het algemene actiebeeld, worden voor zien van meer filmgerelateerde infor matie. Het doel hiervan is de klant meer te helpen bij de filmkeuze. Het speciale filmmagazine, dat in een oplage van 2,5 miljoen exemplaren zal worden gemaakt, speelt hier ook op in. NFC Marketing voorzitter Wilco Wolfers is duidelijk: 'Als we met deze actie tussen de 500.000 en 600.000 actiedeelnemers halen, is dat een teleurstelling. De lat ligt bij 900.000 a 1.000.000. Als we dat niet halen, mogen we daar op worden afgere kend.' Binnen afzienbare tijd zullen de NVF en NVB hun leden meer informa tie gaan sturen over de Albert Heijn Filmweken. HOLLAND FILM NIEUWS - 1 9

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 19