Bioscoopbon: ook te koop bij AKO F m HFN Theaterpaspoort (ine-Service in Etten Leur CINE-SERVICE werk in uitvoering BIOSCOOPBON BIOSCOOPBON THEATERPASPOORT 'Hallo Nederland, letten we even op!' Met gepaste trots kunnen wij melden dat de Nationale Bioscoopbon vanaf heden ook te koop is bij AKO. We venvachten dat met het toevoegen van zo'n 100 high traffie outlets de verkoop van de bon een goede impuls zal krijgen. In dit artikel meer details over AKO en nieuws over onze promotieactiviteiten in het vierde kwartaal. Al tijdens het eerste gesprek bleek dat AKO de bioscoop bon heel graag aan haar as sortiment service producten wilde toevoegen. een spot met The Day the Earth Stood Still geprodu ceerd. Door Frank Smit Aangezien de postkantoren in de komende jaren hun eigen vestigingen zullen sluiten, zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe outlet. Uiteraard hebben we goed ge keken naar de verschillenden formules in het retailland- schap. Belangrijke criteria bij het opstellen van een short list waren dat de outlet niet direct mocht concurreren met onze huidige outlets en dat we er goed zichtbaar konden zijn. AKO scoorde op deze (en andere vlakken, waaronder store traffic) zeer hoog. Al tijdens het eerste gesprek bleek dat AKO de bioscoopbon heel graag aan haar assortiment serviceproducten wilde toevoe gen. Een overeenkomst werd dan ook snel bereikt. AKO zal de bonnen ter waarde van 7,50 euro, 10 euro en 12,50 euro gaan verkopen en het filmblik. Binnen de AKO-filialen zal de bon gecommuniceerd worden samen met andere serviceproducten zoals de Boeken- bon en telefoonkaarten. Onze kartonnen blikdisplay zal een goede plek bij de kassa krijgen. Minimaal een keer per jaar zullen we een grote actie doen, die prominent in de winkels gecommuniceerd zal worden door middel van toonbankdisplays en poster/plafondhangers. We starten direct al met een actie waarbij de consument bij aanschaf van een bon bij AKO twee kaartjes krijgt voor de voorpremière van Oorlogswinter. Postkantoor TNT Post zal het sluiten van de postkantoren compen seren met servicepunten in verschillende winkels binnen het verzorgingsgebied van een postkantoor. Inmiddels is duidelijk geworden dat TNT Post op deze servicepunten en via de postagentschappen het zogenaamde der- denassortiment zal blijven voeren. De bioscoopbon valt binnen dit assortiment. Er is op dit moment nog niets te zeggen over hoe zichtbaar de bioscoopbon zal zijn op deze servicepunten. Het aantal vierkante meters is zeer beperkt en het productaanbod groot. We zullen nauw lettend de omzetontwikkeling blijven volgen. Zolang de postkantoren die open zijn nog voldoende kritische massa hebben, zullen we daar acties blijven doen. Deze zomer hebben we een actie gedaan waarbij kopers van de bon kans maakten op een vip-weekend tijdens Film By The Sea. Zonder ondersteuning op de radio heeft deze actie het zeer goed gedaan. Nieuwe 35 mm-commercial Rond het verschijnen van deze editie van HFN zal onze nieuwe 35 mm-commercial in première gaan. In samen werking met Warner Bros. hebben we een spot met The Day the Earth Stood Still geproduceerd. Dit is echt in een record tempo gerealiseerd en we zijn daarvoor veel dank verschuldigd aan Warner in de persoon van Carmen Verrier en Condor Post Production in de per soon van Jeroen Schulte. De commercial zal tot en met medio december in de bioscopen draaien. Radiocampagnes De actie met de voorpremière bij AKO zullen we ondersteunen met een radiocampagne en advertenties in verschillende bladen. Traditiegetrouw zullen we rond Sinterklaas en kerst weer acties doen bij Free Record Shop en vanLeest. Ook deze acties zullen ondersteund worden door radiocampagnes op Q-music, Radio 538, Sky Radio en Radio Veronica. Zoals gebruikelijk zal rond de 50% van de spots de acties onder de aandacht brengen. In de andere helft van de commercials zal de bioscoopbon gekoppeld worden aan het actuele filmaanbod. Dus de komende maanden zult u weer honderden keren horen: 'Hallo Nederland, letten we even op! Ook <f ilmtitel> beleef je groots in de bioscoop met de Nationale Bios coopbon. De Nationale Bioscoop bon, het leukste cadeau in het donker!' Bioscopen De verkoop bij bioscopen en met name bij de concerns zijn tot op heden goed. Zoals altijd wordt in het vierde kwartaal de mate van succes van het jaar bepaald. Tot slot dus een oproep aan alle bioscopen om in de komende maanden het promotiemateriaal van de bioscoopbon een (extra) prominente plaats te geven. Als de bon goed zichtbaar is, wordt hij beter verkocht. Hoe meer verkochte bonnen, hoe meer EXTRA bioscoopbezoeken! Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon. - boven - The Day the Earth Stood Still (distributie War ner Bros./20th Century Fox) - onder - De Nationale Bioscoopbon nu ook bij AKO te koop. Plaats: Etten-Leur Aantal zalen: 4 Aantal stoelen: 576 stoelen Stoelen van: Quinefte Formaat grootste scherm: 11 meter bij 4.90 meter Exploitant: Carlo en Mirjam Lambregts Bioscoopmanager: Carl Lambregts Open sinds: 9 oktober 2008 Verwachte aantal bezoekers per jaar: 90.000 Projectoren: FP 30 van FTT Filmtronics Kassasoftware: Way2Cinema van Tixway Bioscoopreclame: Fox Media Merken bij het buffet: Grolsch en Vrumona De bioscoop is onderscheidend omdat: 'het een servicebioscoop is met een eetgelegenheid volgens het franchiseconcept van Eetplezier.' Website: www.cine-service.nl 'Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship.' (Humphrey Bogart als Rick Blaine in Casablanca) 'If the Earth dies, you die. If you die, the Earth survives.' (Keanu Reeves als Klaatu in The Day the Earth Stood Still)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 14