HFN OP LOCATIE THEATERPASPOORT 'Je moet het vooral zien als een pr- stunt. We hebben alle lokale en regio nale media gehaald en iedereen weet nu dat hier het Expo Theater komt.' 'Een ijsbaan leek ons een perfecte manier om te laten zien waartoe wij in staat zijn. Het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien was een vorstperiode, zodat mensen op natuurijs zouden kunnen schaatsen. Dat leek ons onwaarschijnlijk, gezien het weer in de kerstvakanties van de afgelopen tien jaar. Maar we hadden de baan nog niet geopend of het begon te vriezen. Nu het ijs buiten gesmolten is merken we dat de mensen nog lang niet genoeg hebben van het schaatsen. Het opvallende is dat ook veel allochtone mensen hier komen schaatsen.' Voor vier euro kun je hier een hele middag schaatsen en voor een klein bedragje extra huur je een paar schaatsen. Daar blijft het niet bij: je kunt kunstschaatslessen nemen, er is een roze schaatsmaandag en een Ladies on Ice met een toepasselijke film. De baan plus aankleding kost bij elkaar zo'n 120.000 euro en wordt na zes weken weer afgebroken (Dat is inmiddels gebeurd; red.). Is het die investering waard geweest? Maaike: 'Je moet het vooral zien als een pr-stunt. We hebben alle lokale en regionale media gehaald en iedereen weet nu dat hier het Expo Theater komt. Al onze vaste klanten weten nu wat er mogelijk is en de eerste aanvragen komen al binnen.' Dromen Op de maquette van CineMec in de foyer staat op de plek van het Expo Theater een toren. Die staat voor een hotel, zoals dat ook in het bestemmingsplan is opgenomen. Is dat het volgende project? Gerben: 'Zo'n hotel zou een investering zijn die onze onderneming te boven gaat. Je moet bij ondernemen wel weten wat je organisatie wel en niet aankan. Bovendien hebben we onderling afgesproken dat we voorlopig alleen nog maar mogen dromen, maar dat we verder niets nieuws onderne men. Eerst maar de garage en het Expo Theater afbouwen.' In mei wordt de opening van het Expo Theater verwacht. Wat Gerben betreft, zelf een fervent ornitho- loog, met een avond live vogels observeren. Stel je voor, in 3D! De parkeer garage in aan bouw. Foto Frederique Josemans Aantal zalen: vier servicezalen Aantal stoelen: 488 stoelen Stoelen: Mateusz-stoelen van Huizenga Group (waar onder 64 Mateusz love seats en 8 vip-seats) Formaat grootste scherm: vijf meter bij tien meter Exploitant: Movie Unlimited Bioscoopmanager: Serge Pol Open sinds: 11 december 2008 Verwachte aantal bezoekers p/jaar: 125.000 Projectoren: vier Cinemeccanica's Kassasoftware: KTS Bioscoopreclame: Jean Mineur Mediavision Merken bij het buffet: Coca-Cola, Grolsch, Jimmy's Popcorn, Ben Jerry's en M&M's De bioscoop is onderscheidend omdat: 'de bioscoop een servicebioscoop is midden in het ho- recahart van Almelo. Movie Unlimited koos ook in Al melo bewust voor een centrumlocatie. Bioscoopbezoek is een avondje uit, vaak gecombineerd met een etentje voor- of een drankje achteraf. Horecabedrijven moe ten dan ook - volgens onze filosofie - op loopafstand van de bioscoop zijn (uiteraard wel met een parkeer garage om de hoek). Het bekende etablissement de Drie Gezusters zit in hetzelfde pand. Voor de inrichting is gekozen voor een warme en sfeervolle uitstraling. Zo is de bioscoop geschikt voor het verwerken van grote bezoekersaantallen, maar blijft deze sfeervol en intiem op rustige dagen. De fraaie majesteitelijke entree (met neonverlichting) en het atrium als beeldbepalend ele ment geven de bioscoop zijn theatrale uitstraling.' Website: www.movieunlimitedbioscopen.nl Welcorne to the Ice Age! (Queen Latifah als Ellie in Ice Age 3)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2009 | | pagina 25