Piek V mix Wat hoop je te zien en mee te maken tijdens Cinema Expo? Bioscoop PICK 4N' MIX BIOSCOOPPANEL Nieuws uit de wereld van film en bioscoop... E3 Bon kopen via www.nationalebioscoopbon.nl De NVB gaat, als uitgever van de Nationale Bioscoop bon, wat nieuws doen met 'het leukste cadeau in het donker'. Met ingang van deze zomer wordt het voor de consument mogelijk om via www.bioscoopbon.nl een Bioscoopbon te kopen. Die kan men dan natuurlijk zelf gebruiken, maar leuker is het om de bon bij iemand thuis te laten bezorgen. 'De ene dag bestellen, is de volgende dag bezorgen', aldus NVB-directeur Ron Sterk. Het bestellen van een Bioscoopbon als cadeautje is mogelijk in combinatie met een nieuw type filmblik (met kleurenop- druk). 'Het blikje moest namelijk dunner om het door de brievenbus te kunnen krijgen', licht Ron Sterk toe. Vanzelfspre kend is er ook de mogelijkheid om het cadeau van een persoonlijk boodschap te voorzien, zoals 'bedankt voor het SS** oppassen.' Het betalen verloopt via iDeal, een beta lingsmethode die volgens de NVB-directeur inmiddels helemaal is ingeburgerd. Wat betreft het op deze manier aanbieden van de Bioscoopbon zegt Ron Sterk: 'Wij geloven erin dat er een markt is om de Bioscoop bon op deze manier aan mensen cadeau te doen, net zoals je een boek in cadeauverpakking bij Bol.com kunt bestellen.' De NVB gaat reclame maken door middel van posters in de bioscoop en een reclamecampagne via GoogleAds. Daarnaast zal er ook een nieuwe commercial voor bioscoopvertoning worden gemaakt. Ron Sterk verwacht dat het nieuwe verkoopkanaal voor de Nationale Bioscoopbon na de zomer gestalte heeft gekregen. De bioscoop in de oorlog Twintig jaar geleden verscheen het boek De bioscoop in de oorlog. Het was een boek dat uitgroeide tot hét stan daardwerk over het Nederlandse film- en bioscoopbe drijf tijdens de bezetting. Afgelopen maand verscheen er een geheel herziene versie van dit boek van auteur Thomas Leef lang. Verboden voor Joden - De bioscoop in de oorlog bevat niet alleen reacties uit de filmwereld, er zijn ook veel nieuwe gegevens, resultaat van verdere studie en research, opgenomen. Het boek wordt uitge geven door uitgeverij Aspekt en kost 19,95. Mariene Wickel, directeur Jean Mineur Mediavision 'Cinema Expo zou voor mij per soonlijk de focus meer op "need to know" dan "nice to know" on derwerpen mogen richten. In deze economisch moeilijkere tijden is het delen van kennis en ervaring van groot belang. Bijvoorbeeld meer informatie over de wereldwijde be zoekcijfers, trends in consumenten gedrag, onderzoek naar de effec ten van digitale cinema en andere technische ontwikkelingen. Netwer ken en bijpraten, met elkaar de nieuwste films en trailers bekijken, dat hoort bij Cinema Expo, maar na vier dagen hoop ik zeker ook met nieuwe inzichten en inspiratie de RAI te verlaten.' Rein Schenk, salesmanager Universal Pictures International Netherlands BV 'Elk jaar opnieuw bouwt de spanning zich op in de periode voorafgaand aan Expo. Wat zijn de studio's dit jaar bereid te laten zien naast die altijd spectaculair gemonteerde pro duct reels. Ik hoop dat deze Expo een flink aantal verrassingen in petto heeft. Naast de zekerheden die ik zal zien, zoals nieuwe technieken, di gitale projectoren, veel Coca-Cola en popcorn, hoop ik dat Expo bijdraagt tot een versnelling van de digitale ont wikkeling binnen onze branche waar bij partijen daadwerkelijk op een lijn komen. En..., waarschijnlijk net zo'n utopie, hoop ik het mee te maken dat Charlize Theron aan mijn tafel zit tij dens het Final Night Banquet.' Yvonne Vos - de Leeuw, directrice Movie Unlimited BV 'Als liefhebber van films en feest jes bezoek ik Cinema Expo al vele jaren. Het leuke aan Cinema Expo vind ik dat ik altijd terugkom met een enorme dosis enthousiasme en motivatie voor ons vak en de films die ik heb gezien. Ik hoop dan ook dat dit jaar weer de grote blockbus- ters worden vertoond zoals lee Age 3 en ik heb zin om weer bijzondere mensen te ontmoeten aan de grote galatafels met een lekker glaasje wijn. En dat de filmverhuurders ons zullen verbazen met een spetterend omlijstingsprogramma. Kortom, ik zie het als een heerlijke werkweek waarin wij ons lekker laten verwen nen door de organisatie.' Een wisselend panel geeft kort antwoord op een actuele famous quote.' (Alicia Silverstone als Cf

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2009 | | pagina 26