Bioscoopbon.nl: een hit HFN theaterpaspoort 0ne2See Veenendaal BIOSCOOPBON/ THEATERPASPOORT Ruim 1,1 miljoen bonnen leverden de branche meer dan 10,2 mil joen euro aan omzet op. EU Frisse blik op 2010 De verkoop van de Nationale Bioscoopbon is het afge lopen jaar wederom gestegen. Voor de toekomst is nog een mooiere groei te verwachten, mede dankzij bios- coopbon.nl. De Nationale Bioscoopbon zet zich komend jaar vooral in om de zichtbaarheid in bioscoop en het filmtheater te vergroten. Door Brenda Weisz BlancheHa Ook voor de Nationale Bioscoopbon is 2009 een mooi jaar geweest. Ruim 1,1 miljoen bonnen leverden de branche meer dan 10,2 miljoen euro aan omzet op. Dat is een stijging van 2% ten opzichte van 2008. Dat is te danken aan een zeer goede decembermaand. Het belangrijkste verkoopkanaal is nog steeds de bioscoop (46,3%), direct gevolgd door de outlets met een markt aandeel van 44,8%. De NVB wil die voorsprong graag vergroten. Het unieke aan de bon is dat deze direct omzet oplevert en indirect extra buffetomzet genereert. Reden te meer om te werken aan omzetverhoging bij bioscopen en filmtheaters. Vooral bij de filmtheaters kan er nog een slag worden geslagen. De NVB wil dan ook kijken hoe de zichtbaarheid en verkrijgbaarheid van de bon bij de filmtheaters kan worden vergroot. Waar mogelijk worden banners, posters en ander reclamema teriaal op maat gemaakt. Bioscoopbon.nl De online verkoop van de Nationale Bioscoopbon heeft- alle verwachtingen overtroffen. Na twee maanden staat de teller op meer dan 3.000 transacties en een omzet van 75.000 euro. En dat zonder extra promotie, anders dan de bioscoopbumper en de URL-vermelding op de uitingen. Voor dit jaar wordt een aanzienlijke groei verwacht. De website krijgt namelijk een grotere rol in de communicatie. Gebleken is dat prominent geplaatste banners op sites van bioscopen direct voor traff ie bij bioscoopbon.nl hebben gezorgd. De NVB is dan ook blij dat bioscopen de banner al inzetten. Er bestaat ook de mogelijkheid om banners op maat te maken. Dat zal leiden tot een grotere zichtbaarheid en dus meer omzet. Brenda Weisz Blan- chetta is marketing manager van de Nationale Bioscoop bon Homepagne bioscoopbon.nl Aantal zalen: 3 Aantal stoelen: 328 Formaat grootste scherm: ongeveer veertien me ter bij zes meter Exploitant: One2See Bioscoopmanager: Glenda Hoefnagel Open sinds: 14 mei 2009 Aantal bezoekers op jaarbasis: 35.000 (ver wachting eerste jaar) Projectoren: drie Ernemann-projectoren Kassasoftware: KTS/ReBiTicksSoftware Bioscoopreclame: Fox Media en CineFox Merken bij het buffet: Coca-Cola, Bavaria, M&M's, popcorn (PCO) en anderen De bioscoop is onderscheidend omdat: 'One2See een knusse, gezellige bioscoop is midden in het uitgaansgebied van Veenendaal. Naast de bios coop zit het gezellige café One2Drink waar de mensen lekker rustig kunnen napraten over de film. Bioscoop One2See en het café One2Drink vormen samen een compleet avondje uit.' Website: www.one-2-s< 'We're adding a little something to this month's sales contest.' (Alec Baldwin als Blake in G/engarry Glen Ross)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2010 | | pagina 29