27
BelBios
met Albert Heijn, werd het resultaat van 1995 vrijwel geëvenaard: Na een
aarzelende start, mede veroorzaakt door het EK-voetbal, maakten uiteindelijk
zo'n 800.000 mensen van de actie gebruik. Op het hoogtepunt van de actie
waren ruim 65% van de bezoekers deelnemers aan de actie. Opnieuw kon
zodoende een sterke impuls worden gegeven aan het bioscoopbezoek in deze
traditioneel slappe periode.
Ook voor Etos bleek de samenwerking buitengewoon vruchtbaar: in de
actieperiode groeide de omzet en bereikte het marktaandeel van deze keten
zelfs een recordhoogte.
ïüission
Impossible
Na een wat moeizame start in 1995 wist het publiek de weg naar de bioscoop
via de BelBios aanmerkelijk beter te vinden: het aantal bellers bedroeg ruim
528.000 tegen zo'n 280.000 vorig jaar. Ook vonden er een aantal succesvolle
promotie-acties van filmverhuurders plaats. In het Veronica-blad werden
voorpremières aangekondigd, waarvoor de lezers een reservering konden
maken via de BelBios. Hierbij werd echter geen gebruik gemaakt van het
BelBios nummer, maar van een speciaal nummer onder de naam "Veronica
filmlijn".