7 Promoties met een happy end...
3elBios, aantal calls per maand 1995 - 1996
00
80
60
40
20
o
o
o
T<
1996
1995
jJ I li
lal*
Het aantal exploitanten dat was aangesloten bij de reserveringsservice van de
BelBios nam toe tot 20, met in totaal 251 doeken en een marktaandeel van
ca. 80%. Halverwege het jaar werd een overeenkomst aangegaan met
Teleworld, waarmee het aantal voor de BelBios beschikbare lijnen werd
uitgebreid naar 150. Ook werd er via RTL text een speciale interactieve BelBios
teletekst pagina in het leven geroepen.
De BelBios werd door de distributeurs ondersteund door in de landelijke
filmadvertenties het logo van de BelBios op te nemen. Verder werd het
nummer prominent gecommuniceerd in de bovengenoemde publieksactiviteiten.
In de tweede helft van het jaar werd het initiatief genomen om de BelBios ook
op Internet te zetten. Via deze eigen site zou alle film- en bioscoopinformatie
te raadplegen zijn en zou de consument ook kunnen reserveren: een unieke
service, aangezien geen van de sites die bioscoopinformatie bieden deze
mogelijkheid heeft. Hoewel de planning was de site per december operationeel
te laten zijn, kon dit vanwege technische redenen niet worden gehaald.
Bron: BelBios B.V.
K
Omdat de diverse marketing-activiteiten voor bedrijven interessante
mogelijkheden boden voor sponsoring en samenwerking is in 1996 het initiatief
genomen om het bedrijfsleven te prikkelen met behulp van een speciale