NFC Marketing website www.cjp.nl). CJP heeft de wens uitgesproken om de samenwerking met de filmsector te intensive ren, echter het blijkt in de praktijk lastig om extra activiteiten op collectief niveau door te voeren. Voor het komende jaar zal CJP daarom met name rechtst reeks contacten onderhouden met zowel bioscopen als filmverhuurders om eventuele speciale acties te organiseren. Bioscoopmonitor De 'Monitor' werd sinds 1998 in opdracht van NFC Marketing (en in nauwe samenwerking met NFC Onderzoek) door het onderzoeksbureau NIPO uitge voerd. De Bioscoopmonitor is ook in 2003 voortgezet (vanaf juni), maar nu met een nieuwe partner: Onderzoeksbureau Market Response uit Leusden. Vanuit marketingoptiek was meer behoefte aan een marktgerichte aanpak en informatie over het profiel van de bezoeker en de niet-bezoeker (onder andere mediagebruik, lifestylegegevens etc). In juni startte Market Response met een eerste inventarisatie. Deze inventarisatie leverde naast interessante onderzoeksgegevens over bezoekers en niet-bezoe- kers ook het onderzoekspanel op. Ruim 1500 bioscoopbezoekers worden maandelijks telefonisch ondervraagd. Op deze wijze krijgen we meer inzicht in bezoekfrequentie, leeftijdsopbouw en hun be- zoekmotieven. Het in 2003 gevoerde marketingbeleid werd in het Adviescollege van NFC Marketing besproken en getoetst. De organisatie en het budget Het marketingadviescollege was aan het einde van het jaar als volgt samengesteld: Drs. WC.W. Wolfers, Voorzitter H.Binsbergen, Vice-Voorzitter J.A.A. Wientjes, penningmeester Drs. G.L.J. Bunnik Mw M.J. Bluyssen Mw I.Borman R. van der Meulen M.C. Lambrechtsen L. Ruijtenberg W.M.L. Stolwerk Mw. C. Vogelenzang Mw. Drs. M.L.WoIff R.P.M.Vroemen De besparingen in het marketingbudget worden ook in 2004 doorgevoerd. Dit betekent dat steeds meer activiteiten overgeheveld zullen worden naar het verenigingsniveau vanwaar uit in de toekomst ook de initiatieven zullen moeten komen.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2003 | | pagina 22