21 STICHTING FILMTRANSPORT Helpdesk den de digitale postzakken leeggemaakt en worden de digi tale bestanden in een transportarchief geplaatst. Gedurende twee speelweken worden deze bestanden in het transportar chief bewaard. Transportarchief Het digitale transportarchief zal, per distributeur, bestanden bevatten die niet meer voor transport worden gebruikt. Dit archief zal de bestanden maximaal twee speelweken bewa ren. Daarna worden bestanden uit het archief verwijderd. Het opnieuw gebruiken van verwijderde bestanden zal ge schieden via het aanleverproces van het datawarehouse. Digitale filmkluizen De Filmdienst zal in elk theater een digitale filmkluis plaat sen. De filmkluis fungeert als vaste afleverplaats voor de di gitale content die middels boekingen door de distributeur beschikbaar is gesteld. In overleg met de bioscoopexploitant zal de installatie op zijn specifieke wijze worden gerealiseerd. Het is mogelijk om de filmkluis binnen het netwerk van een theater te plaatsen mits voldaan wordt aan een aantal rand voorwaarden. De toegang tot de filmkuis en de aanwezige bestanden zal per theater specifiek worden gerealiseerd en ingericht. De filmkluis wordt via het VPN op afstand beheerd door de Filmdienst. In de filmkluizen worden door de Filmdienst de voor die speelweek geboekte bestanden geplaatst. Na afloop van een speelweek worden de digitale bestanden uit de film kluis in een digitaal archief geplaatst alwaar deze gedurende twee speelweken worden bewaard. Na twee speelweken wor den deze bestanden verwijderd. Beveiliging De digitale Filmdienst wordt op verschillende manieren be veiligd. Zo kent het systeem: een Virtual Private Network (VPN); aan- en afleveringsprotocollen; boekingscontroles; netwerktoegangscontroles; inlogcontroles; bestandsbeveiligingsmogelijkheden; verificatie en identificatie van aangesloten servers en filmkluizen; identificatie van geautoriseerde gebruikers bij Gofilex identificatie van geautoriseerde gebruikers van het film- transport Om de gebruikers van het digitale transport optimaal te ondersteunen en te begeleiden zal naarmate het netwerk wordt uitgerold en het gebruik ervan toeneemt, de help- deskfunctie in voldoende mate aanwezig zijn (ook buiten kantooruren).

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2009 | | pagina 20