PAUL HUIS IN T VELD Ciofilex is een dynamische groep bedrijven: een brede organisatie gebouwd op stevige, historische funda menten. Haar naam dankt zij aan de samenstelling Goede FILm EXploitatie. Van oudsher heeft Gofilex een belang rijke onafhankelijke rol gespeeld tussen filmdistributeurs en exploitanten waarbij de liefde voor film een prominente plaats heeft. Dit heeft zich vertaald in een unieke dienstvet- lening met een toegepaste samenhang tussen warehousing, distributie, automatisering en logistiek management. Al vele jaren zorgen wij ervoor dat films en reclamematerialen hun weg naar de bioscoop vinden. Ons dienstenpakket wordt continu aangepast aan de wensen en eisen van distributeurs en exploitanten. Wij investeren niet alleen in softwaresystemen met RFID en een gedegen wagenpark, maar gebruiken ook ervaringen van klanten en personeel voor het verbeteren van onze werkprocessen. De logistieke behoeften van de branche zijn door Gofilex ver taald in een specifieke dienstverlening die rust op drie pijlers: opslag en beheer van (digitale) films en reclamematerialen; fysieke en digitale logistieke diensten; automatisering van de relevante informatieprocessen. Van 2004 tot nu heeft Gofilex een gezonde balans gevonden tussen kosten en kwaliteit van de noodzakelijke dienstverle ning. Alles is erop gericht om de afhandeling tussen distri buteur en exploitanten zo vlekkeloos mogelijk te laten ver lopen. In 2009 is Gofilex begonnen met de uitwerking en het uitrollen van het digitale opslag- en distributieplatform waarmee onder andere het filmttansport op de bekende ma- nier afgehandeld kan worden. De merkbare verandering zal zijn dat de digitale filmkopieën en reclamematerialen vanuit het eigen datawarehouse met een eigen infrastructuur wor den afgeleverd in onze digitale filmkluizen bij de exploitan ten. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de NVB en de NVT, maar bijvoorbeeld ook met de Dutch Media Hub. Door de centrale aanpak is het ook in de digitale wereld mo gelijk om een kostenefficiënte operatie neer te zetten met voordelen voor distributeurs en exploitanten. De belangrijkste speerpunten, waarmee Gofilex klaar is voor de toekomst, zijn: geen wijzigingen in huidige werkwijze en processen tussen distributeurs en theaters; een loket voor alle betrokken partijen voor 35mm en digitale content; onafhankelijkheid in een bewezen collectieve uitvoering van operatie tot administratie; beheer van alle content in gespecialiseerde en beveiligde omgevingen; uitbreidbaar voor toekomstige toepassingen, wensen en eisen. Wij zijn pas tevreden over ons werk als wij ervoor kunnen zorgen dat de overgang van 35mm naar digitale projectie goed kan vetlopen, zodat alle circa 750 filmdoeken op ruim 250 locaties tevreden zijn en blijven met de dienstverlening die wij uitvoeren. Paul Huis in 't veld Gofilex

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2009 | | pagina 21