in de DIOSCOOp en het in Nederland. De Nationale Bioscoopbon draagt niet al leen bij tot additioneel bezoek, ook herhaalbezoek wordt erdoor gestimuleerd. Maar liefst 61% van de bioscoop bezoekers met een bon is gestimuleerd om vaker naar de bioscoop te gaan De belangrijkste redenen hiervoor zijn het goede beeld en geluid (47%) en dat men vergeten was hoe leuk het is om naar de bioscoop te gaan (33%). Dit laatste geldt vooral voor de incidentele bioscoopbezoeker. Ook is er een sterk verband tussen consumptie en bonbe- zit. Een derde van de bezoekers met bon geeft gemiddeld maar liefst 4,50 extra uit aan het buffet Dat betekent concreet dat de Nationale Bioscoopbon op jaarbasis meer dan 1,6 miljoen extra aan buffetopbrengsten oplevert. Reden genoeg voor de hele branche om de Nationale Bio scoopbon te blijven verkopen, ondersteunen en promo ten. Digitaal Digitalisering is niet alleen in de filmbranche een belang rijk gespreksonderwerp, ook in de markt van de cadeau bonnen staat het onderwerp boven aan de agenda. De digitale cadeaukaart is niet meer weg te denken. Komend jaar gaat de NVB zich dan ook oriënteren en gereed ma ken voor een digitale toekomst, een toekomst waarin de papieren Bioscoopbon tot het verleden behoort. Brenda Weisz Blanchetta Marketingmanager Nationale Bioscoopbon Beleef het OrOOtS filmtheater

Historie Film- en Bioscoopbranche

Jaarverslagen | 2009 | | pagina 28